door
gxxsx » vr 09 okt, 2015 18:05
Christophorus schreef:willem.m schreef:Geen zuurpruim die je wat kan maken
Tuurlijk wel! Daar zijn het immers zuurpruimen voor! Ik zet me nu al schrap voor hetgeen ik zo over me heen kan gaan krijgen.
Het past natuurlijk weer helemaal in het dure-spulletjes-promotie-gebeuren om kritische fietsers, die zich afvragen waar al die investeringen nou eigenlijk goed voor zijn, als zuurpruimen neer te zetten. Een beetje kinderachtig, maar goed.
Misschien kan je even uitleggen waarom je bij deze impressie over de tandriemspanmethode schrijft:
"Het spannen van de tandriem gebeurt met een excentrische trapas, zoals het mijns inziens hoort "
terwijl je bij dfe Santos Travel E-lite schrijft:
Daarom hebben ze zelf een heel simpel en doeltreffend spanwieltje. Een perfecte uitlijning van de tandriem is op deze manier af-fabriek gegarandeerd en niemand kan er vervolgens nog iets aan verprutsen, al wordt er met vier linker handen aan gerommeld!
..
Natuurlijk is een excentrische as bij de pinion niet mogelijk, maar andersom zou bij de "van Nicholas" best wel een spanwieltje kunnen. Maar daar zeg je dat een excentrische trapas iets is wat "hoort".
En waarom? waarschijnlijk gewoon omdat dat hetgeen is wat erop zit.
Dat toont naar mijn bescheiden mening wel aan dat het hier gewoon om product-promotie van broodschrijvers die verweven met de brache zijn, gaat. Gewoon overal lekker positief over zijn. Het doel lijkt te zijn het publiek te enthousiasmeren voor nieuwe hobby-artikelen en daarbij lekker positief te zijn over alles wat nieuw op de markt komt.