Afgelopen zomer haden wij na een mooie Hanzeroute gefietst te hebben de trein terug van lubeck via osnabruck terug naar Utrecht. Met gereserveerde fiets en zit plaatsen.
Helaas hadden we te kampen met een vertraging van meer dan 2 uur. Een trein die we ondanks reserveringen niet mochten nemen van DB ivm technische problemen met het fietsrijtuig. Door DB personeel ter plaatse en een zeer vriendelijke perron conducteur werd geregeld dat 7 fietsers met fietsen en fietskarren alsnog met een eerstvolgende IC naar Nederland konden. Bij de DB balie kregen we formulieren om een vergoeding te claimen voor de opgelopen vertragingen. Bij thuiskomst hebben we onze tickets voorzien van een aantekening van de vertraging opgestuurd met een claimfomulier.
Nu enkele weken later krijgen we bericht van DB dat zij 50% van de tickets voor het traject met de vertraging terug betalen.
Mooi opgelost!
Helaas hadden we te kampen met een vertraging van meer dan 2 uur. Een trein die we ondanks reserveringen niet mochten nemen van DB ivm technische problemen met het fietsrijtuig. Door DB personeel ter plaatse en een zeer vriendelijke perron conducteur werd geregeld dat 7 fietsers met fietsen en fietskarren alsnog met een eerstvolgende IC naar Nederland konden. Bij de DB balie kregen we formulieren om een vergoeding te claimen voor de opgelopen vertragingen. Bij thuiskomst hebben we onze tickets voorzien van een aantekening van de vertraging opgestuurd met een claimfomulier.
Nu enkele weken later krijgen we bericht van DB dat zij 50% van de tickets voor het traject met de vertraging terug betalen.
Mooi opgelost!