Additionally, paste this code immediately after the opening tag: erik op de wereldfiets - Forum Wereldfietser

erik op de wereldfiets

Hoi erik,

hier ook even een open brief aan jou...
je hebt een enigzins vreemde manier van handelen...

iemand stuurt een mail aan jou , die ga jij openlijk posten...
daarna kom je met een egocentrisch verhaal over je fantastieke kwaliteiten..ellenlange pagina's ...bijna vervelend...

als daar een reactie op komt, die enigzins critisch is, dan is je reactie om het topic op slot te laten zetten ( turkish solution) en de vraag om het via mail te doen! .....

beetje vreemd ...vind je niet?
Ik kan het zo langzamerhand, vanaf de zijn, niet meer volgen. Het lijkt wel een soap.
Over de huidige website perikelen kan ik niet veel zeggen. Ik ben altijd van mening geweest dat de aanwezigheid op internet veel meer aandacht behoeft, en dat dat dan ook wel geld mag kosten. Nu lijkt er eindelijk iets te gaan gebeuren, en dat is mooi. Wel heb ik altijd gezegd dat er eerst een heldere visie nodig is op de maatschappelijke functie van de vereniging: waarom doen we dit, en welke instrumenten gaan we inzetten (en welke niet of niet meer)? Aan die discussie heeft het altijd ontbroken, en een heldere visie heb ik nooit gezien. Dat is wel van belang want je kunt maar een keer zoveel geld uitgeven. Ik kan me Erik's frustratie dus heel goed voorstellen.
Zelf heb ik een tijd terug in een vergelijkbare situatie gezeten toen een ook toen eigengereide voorzitter Marten Gerritsen van het forum verbande omdat die onzin onzin noemde. Als bron van solide technische informatie is het forum daarmee niet meer wat het geweest is, om het zacht uit te drukken. Dat leek de voorzitter minder belangrijk dan zijn eigen positie. Ik had en heb de tijd niet om zoiets anders dan in de wandelgangen aan te pakken. Toen dat niets opleverde heb ik mijn lidmaatschap opgezegd. Af en toe heb ik daar spijt van want het is een vereniging met leuke mensen. Maar met deze bestuursstijl hoeft het van mij niet.
Wim
Tsja.

Als ik het goed begrijp was het geen mail, maar was het het antwoord van een bestuurder in het ledenforum.

Even los van het feit dat ik het bizar vind dat bestuurders dit soort taal in een mail zouden bezigen, is zo'n reactie in een open setting (ook al is die alleen voor leden) natuurlijk een uitdaging die opgepakt gaat worden. Wat dacht de bestuurder? Dat er geen risico is dat mensen dat soort schofferingen delen?

Dat Eric het ook voor de buitenwereld poste is misschien niet netjes (al is het voor buitenstaanders wel handig, ik wordt vooralsnog echt geen lid), maar zijn antwoord is bepaald mild te noemen als je die reactie leest.
Wim schreef:Zelf heb ik een tijd terug in een vergelijkbare situatie gezeten toen een ook toen eigengereide voorzitter Marten Gerritsen van het forum verbande omdat die onzin onzin noemde.
Wim,

Ik vind dat je de feiten verdraait. Marten is gevraagd iets ander taalgebruik toe te passen en toen heeft hij zelf ervoor gekozen om het forum te verlaten.

Dus hij is niet verbannen en hij is ook niet aangesproken op onzin onzin noemen.
Dat hij hier erg gemist wordt is echter evident! Dat het bestuur van de vereniging op dit moment moeite heeft de juiste toon en handelswijze in hun contact met de achterban te vinden, staat geheel los van het feit dat het een fantastische vereniging is met heel veel gelijkgestemde zielen. Ik denk dat mensen die hun lidmaatschap opzeggen of geen lid worden (en dus ook niet deelnemen aan activiteiten) vooral zichzelf daar mee te kort doen. Alleen al dit geweldige forum waar iedereen zijn zegje mag doen (zin of onzin) sponsor ik graag met € 22 per jaar.
Ik vind het écht getuigen van een onprofessionele houding, om, zoals nu lijkt te gebeuren, het wel en wee van een vereniging op een openbaar forum naar buiten te brengen, los van wie vindt wie er ergens aan schuldig is. Moddergooien doe je maar lekker in je eigen achtertuintje, maar niet op het openbare grasveld voor je huis.

Ik zit er als forumbezoeker helemaal niet op te wachten. En nee, ik hoef die posts niet te lezen, maar het wordt niet bepaald aantrekkelijk om lid te worden. Het is de toon die de muziek maakt, en ik hou van een wat minder valse toon en meer "up-beat" tempo.

Naar ik begrijp is er binnenkort een ALV. Kaart het daar aan. Lijkt me belangrijker dat de besoignes over wel of niet samen koken.
loknor schreef:Dat Eric het ook voor de buitenwereld poste is misschien niet netjes (al is het voor buitenstaanders wel handig, ik wordt vooralsnog echt geen lid)
Ach, daar was het betreffende citaat niet eens voor nodig. Het heen en weer van verwijten was al gaande op het moment dat ik forumlid geworden was.

Inmiddels al weer bijna 2 jaar verstreken, en de sfeer is onveranderd. De mening om mede daarom geen betaald lid te worden van deze vereniging deel ik echter wel. Wie zit er tenslotte wel te wachten om zich in te mengen in een eeuwigdurende strijd?

Het zal mij dan ook niet verbazen dat er met ons meerderen zijn welk er hetzelfde instaan. En gezien deze houding van een klein aantal, maar prominent aanwezigen, afzien van lid te worden van de vereniging. Een best visitekaartje is het in ieder geval niet.
HansvanderVeeke schreef:
Wim schreef:Zelf heb ik een tijd terug in een vergelijkbare situatie gezeten toen een ook toen eigengereide voorzitter Marten Gerritsen van het forum verbande omdat die onzin onzin noemde.
Wim,
Ik vind dat je de feiten verdraait. Marten is gevraagd iets ander taalgebruik toe te passen en toen heeft hij zelf ervoor gekozen om het forum te verlaten.
Dus hij is niet verbannen en hij is ook niet aangesproken op onzin onzin noemen.
Hans,
Je legt het nu wel erg in je eigen voordeel uit.
Marten is heus niet vertrokken om één akkefietje. Daarvoor is zijn huid veel te dik en heeft hij veel te veel ervaring op internetfora. Dat weet ik uit eerste hand want ik ken hem al van fietsfora op internet (usenet) sinds begin 1996 en heb vele duizenden berichten van hem gelezen. Daarnaast ken ik hem persoonlijk.
Het ging om een lange reeks van problemen op het forum die voor een groot deel terug te voeren zijn op het niet actie ondernemen door het bestuur.
Ik vind het schandelijk dat je hem hier op zo'n simplistische manier neerzet. Als moderator kun je dat niet maken.

De brief van Eric is, mochten de reageerders hem gelezen hebben, een reactie op een lange reeks van frustraties en onmacht. Hij wil duidelijk dat er nu eindelijk eens iets gebeurt.

Leon
Tuurlijk, laten we nog even verder gaan met de superlatieven.

Ik leun maar weer achterover en verbaas me eens temeer over de persoonsverheerlijking op dit forum.
We hebben als vereniging een mooi clubhuis. Daarin staan 3 tafeltjes voor de leden. Alleen voor de WF leden en niet toegankelijk voor niet leden of voorbijgangers.

We hebben ook een mooi zonnig terras met 28 tafeltjes en vele stoelen. Het terras staat aan een drukke straat met veel voorbijgangers. Het terras is niet alleen zichtbaar voor de verenigingsleden maar ook voor gasten en voorbijgangers. Aan de tafeltjes worden gesprekken gevoerd door leden en niet leden. Soms komt er wat moois voorbij en dan roep je wat.

Nu zij er ook gasten die hun eigen boterham en drankjes meenemen. Die willen ze niet bij onze vereniging kopen, te duur. Deze gasten roepen ook regelmatig wat naar de voorbijgangers, ze roepen niet maar schreeuwen zelfs. Na het nuttigen van de vele drankjes, wordt het schreeuwen toch wel storend voor de voorbijgangers en de gasten die ook op het terras zitten. De gasten gaan zelfs bepalen aan welke tafeltjes de leden moeten gaan zitten. De leden moeten naar binnen, zeggen de gasten zelfs. Het terras is voor de gasten.

Omdat we het clubhuis en het terras opnieuw wordt ingericht zou het mooi zijn dat er geen meegebrachte drankjes meer worden genuttigd. Ik stel voor een mooie ruimte te maken voor de leden met meer dan 3 tafeltjes. Van de 28 tafeltjes moet er toch wel een mix te maken zijn van leden en gasten tafeltjes.

Om de veiligheid van de leden te bewaken zou ik ook graag het drankmisbruik willen beperken en niet iedere gast die loopt te schreeuwen, toegang geven tot het terras maar zelfs verwijderen van het terras.

Inmiddels is het "gesprek" aan het bestuurstafeltje, binnen in het duistere gebouw voortgezet en beëindigt.

Laat de gasten zich vooral als gast gedragen, dan hebben wf leden en voorbijgangers er ook geen last van.


oja, 3 en 28 tafeltjes? Hier staan ze onder elkaar met de onderwerpen waar over gesproken wordt http://www.wereldfietser.nl/phpbb/index.php
Erik,

Ik ben het met je oneens. Als je een forum wilt vergelijken met een clubhuis/café, dan zou je de leden het personeel moeten noemen. Die mogen in de keuken komen, waar openingstijden en salaris wordt besproken. De niet-leden zijn de klanten, en zonder die mensen houd je geen café over.
Polling schreef:Erik,
Ik ben het met je oneens. Als je een forum wilt vergelijken met een clubhuis/café, dan ...
Ik vond de andere analogie van Eric, die van de tanker, ook beter.
Ik ook.
Ach je probeert eens wat in de pauze. Ik wordt wel horendol van die schreeuwerige gasten die ook nog gaan bepalen waar we met elkaar mogen praten. Ik ben geen schrijver maar Projectmanager ict (in vaste dienst) ;-). Ik ga weer aan't werk. Geld verdienen voor de baas.
zie hier toch wel een duidelijke tendens....enkele dronken leden schreeuwen wild om zich heen.....een paar gasten die op het terras zitten en op het punt staan om een drankje te bestellen en een hapje te eten, vragen aan de dronken leden wat er aan de hand is en of ze kunnnen helpen.....daarop worden de gasten uitgejouwd en uitgescholden door de beschonken leden....waar ze zich mee bemoeien...en dat de gasten schreeuwerig zijn..en weg moeten wezen.....tja...inderdaad dronkenmanspraat...er mag zeker wat minder ingeschonken worden.....maar niet zozeer aan de gasten....als de leden zo doorgaan zal het terras niet lang meer gevuld zijn.....en worden er al helemaal geen hapjes en drankjes meer verkocht......

die nemen de gasten zelf wel mee.....niet omdat het zo duur is....maar de service is zo bedroevend....
Tja analogie kan ook niet begrepen worden. Dat is het risico. Je als gast gedragen is natuurlijk ook relatief en cultuur bepaald.
Ik vind het wel weer mooi verwoord hoor, daar niet van, maar het slaat de plank wel een beetje mis. Zeg ik als gast en voorbijganger. Misschien moet het bestuur eens wat vaker het terras op gaan, en het vervolgens níet over bestuurszaken hebben. Of duidelijk maken wanneer de leden welkom zijn om in het te kleine kamertje plaats te nemen :).
Travelmaster schreef:Ik vind het wel weer mooi verwoord hoor, daar niet van, maar het slaat de plank wel een beetje mis. Zeg ik als gast en voorbijganger. Misschien moet het bestuur eens wat vaker het terras op gaan, en het vervolgens níet over bestuurszaken hebben. Of duidelijk maken wanneer de leden welkom zijn om in het te kleine kamertje plaats te nemen :).
Kijk dat is een mooie bijdrage. Daar kan ik me in vinden. Maar ja, je moet wel de tijd hebben om op het terras te gaan zitten. Vaak is het te druk te druk te druk. Maar goed, we zoeken als leden ook (al fietsend) andere terrasjes op waar we ons als gast gedragen en netjes betalen. Dat doen we aanstaande vrijdag in Zeewolde.
Dan wens ik jullie veel plezier en wijsheid!