Additionally, paste this code immediately after the opening tag: naar Thessaloniki via ..., Slovenië, Servië, ... ? - Forum Wereldfietser

naar Thessaloniki via ..., Slovenië, Servië, ... ?

Hallo allemaal,

Begin september vertrek ik met de fiets richting Thessaloniki.

Nog geen concrete route en er kan ook volop geïmproviseerd worden, maar wel liefst via Slovenië en Servië. Wie heeft er tips voor mooie fietsroutes tot bijv. aan Kransjka Gora in Slovenië (met eventueel een doortochtje door Liechtenstein, al is dat zeker geen must). Verder liefst geen al te grote omwegen, er mag wel flink geklommen worden, als het maar mooi is... :)

Ook alle tips vanaf Slovenië en door Servië (en verder door Macedonië en/of Bulgarije) tot aan Thessaloniki zijn steeds welkom!

Alvast bedankt!
Wij hebben de route van Paul Benjaminse vanaf Salzburg naar Istrië gefietst en daardoor ook door Kransjka Gora gekomen. Erg mooie route!
Wij zijn vorig jaar in dezelfde periode van Burgos aan de Zwarte Zee naar Corfu aan de Middelandse Zee gefietst. Voor een deel hebben wij de IJzeren Gordijn Route van Bikeline gevolgt, deze gaat vanaf Strumica in Macedonie naar het noorden richting Servie. Van de landen die wij doorkruisten (Bulgarije, Turkije, Griekenland, Macedonie en Albanie) leek Macedonie het meest "welvarend", het autoverkeer was danook navenant drukker, wellicht dat de IJzeren Gordijn Route hier uitkomst biedt. Vanaf Strumica naar het zuiden kom je langs het Doranmeer. Ons werd vorig jaar aangeraden daar langs te fietsen omdat het erg mooi is, helaas lag dit voor ons helemaal niet op de route. Als je niet bang bent om een stukje om te fietsen zou ik een route door de binnenlanden van Albanie en Noord-Griekenland kiezen, erg mooie landschappen en vriendelijke mensen.
Hartelijk bedankt voor deze goede suggesties. Geeft inspiratie! :)

In Albanië heb ik al twee keer gefietst: inderdaad schitterend, net als Montenegro, (West-)Macedonië, Kosovo, Bosnië (het zuiden tot aan Sarajevo) en Noord-Griekenland (Pindos en Zagoria).

Zijn de stukken langs het Ijzeren Gordijn en vooral Donau niet te eentonig (vlak)?
Wij zijn van Burgas naar Strumica gefietst en dat was zeker niet vlak, hoe het van Strumica naar het noorden is weet ik niet.
Van kranska gora via een pas op 1611 meter naar trenta en zo verder via bovec naar tolmin is zeker een aanrader, langs de soca rivier, supermooi!