Additionally, paste this code immediately after the opening tag: denemarken: drukte/accomodatie in juli? - Forum Wereldfietser

denemarken: drukte/accomodatie in juli?

Hoi,

Na Cuba, de Baltische staten en de geboorte van onze eerste zoon willen we deze zomer, in juli, gaan fietsen in Denemarken, met de zoon ( nu net 1 jaar)in de fietskar.
Omdat we niet het gepaste materiaal hebben om met ons drieen te kamperen, willen we overnachten in B&B, bij de boer, huisjes op campings ed. Ik heb al begrepen dat juli de topmaand is in DK.
Wie is er al in juli in DK geweest? Is het dermate overlopen dat je echt dagen (weken???) op voorhand moet reserveren? Dat is iets dat ik liever niet doe, we houden graag wat flexibiliteit.(= stoppen wanneer het past en dan een betaalbaar bed gaan zoeken.) Natuurlijk is het niet leuk als zoonlief de kar beu is, om dan nog een uur verder te moeten fietsen omdat je geen bed vind om te overnachten.
Is augustus rustiger?

bedankt voor jullie reacties,
Thomas

De drukte valt erg mee hoor. Ik ben al meerdere jaren in Denemarken geweest, en zelfs met de auto heb ik nog nooit hoeven reserveren laat staan met de fiets. Als je rustige campings wilt hebben, moet je eens op de site van de fietsvakantie winkel kijken. Zij, en uiteraard ook andere (reis) boekenwinkels verkopen een boekje met adressen waar je alleen als fietser en wandelaar mag kamperen. Een mooie bijkomstigheid is dat deze campings naast rustig ook een stuk goedkoper zijn dan de meeste gewone campings. In Denemarken betaal je namelijk vaak voor een plaats, dus maakt het niet uit of jij met een tentje komt of met een grote caravan, de prijs blijft gelijk.

mvg
anouk

Dat boekje met goedkope overnachtingsadressen voor fietsers en wandelaars is idd erg handig. Het heet 'Overnatning i det fri" en is alleen in het Deens te krijgen maar is door alle symbooltjes en legenda in het Engels prima te volgen. Wij hebben vorig jaar in juli door Denemarken gefietst en hebben nooit problemen gehad met slaapplaatsen. We hadden dan wel een tent mee maar bij veel adresjes uit bovenstaand boekje kon je ook kamers huren voor een of meerdere nachten. Zo vermijd je een beetje de enorme campings die bovendien behoorlijk aan de prijs zijn en zit je op (vaak) heerlijk rustige locaties, lekker kleinschalig.
Fijne vakantie!
Maaike

Hallo,

Een paar jaar geleden hebben wij in Denemarken gefietst. Onze jongste was toen een half jaar (fietskar); de oudste vijf jaar (aanhangfiets). Wij waren iets later in het seizoen, tweede helft augustus, en toen was het bijzonder rustig.
Misschien heb je wat aan onze ervaringen:
http://home.tiscali.nl/~baartmns/fietsvakanties

Veel fietsplezier,
Sandra
dames,

bedankt voor jullie reacties. ik heb dat gidsje besteld. als ik er genoeg kamers in vind, wagen we het erop, zonder tent.

groetjes,
Thomas