Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Biologic Reecharge met gps accupack - Forum Wereldfietser

Biologic Reecharge met gps accupack

Sinds een week ben ik overgestapt van een gps62 naar een 64s. Met mijn Son naaf en de Biologic Reecharge en de accupack hoopte ik een combinatie te hebben waarmee de gps opgeladen blijft.
Het werkt niet goed. De gps gaat uit. Met gewone batterijen gaat hij niet uit. De Reecharge staat goed ingesteld en laadt op. Soms kan ik zien dat de accupack wordt opgeladen. De stekkers zijn goed aangesloten.
In een ander item is dit probleem ook al eens gesignaleerd, echter geen oplossing genoemd. http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 21&t=20550
Weet iemand wat hier speelt?
Over 1 1/2 week vertrek ik naar Santiago de C. Ik kan natuurlijk altijd de koppeling tussen de gps en de Reecharge losmaken en een batterijlader aansluiten. Maar ik zou het liever simpel houden.
Deze vraag heb ik ook uitgezet op het Waypoint forum.
Kun je nader toelichten wat je bedoelt met de GPS gaat uit?

Stopt bij het laden de navigatie, maar blijft het toestel aan?
Schakelt het apparaat (direct / na ontlading ondanks aangesloten op reecharge)uit?

Je linkje naar het andere topic is onvolledig, dus biedt geen aanknopingspunten in deze :).

Bovendien weet ik niet of dit je eerste reis is met de biologic reecharge of niet. Maar naar mijn ervaring is de power output zeer variabel. Enkel bij een continue snelheid van >20 km/u is het in staat om in combinatie met mijn SON naafdynamo als USB lader te voldoen. Tussen de 16 - 20 gemiddeld dan slaat het met regelmaat af. Mijn smartphone reageerde hier niet lekker op. Kan mij voorstellen dat veel GPS devices dit ook niet prettig vinden.

Tussen plaatsen van een accu pack welk gelijktijdig kan laden en ontladen kan een overweging zijn.
De gps stopt na een tijdje. Bij gewoon doorfietsen 20 km/u. Soms blijft hij aan. Ik fiets al jaren met de Reecharge. De Reecharge kan zelf laden en ontladen. Of bedoel je wat anders?
Link in eerste bericht is aangepast
Voorzover ik weet is het niet mogelijk je GPS 64 te laden terwijl je fietst, dat hij aanblijft staan doordat er stroom wordt geleverd is iets anders, mogelijk is je batterypack leeg of is er toch ergens een stekkertje los of kabeltje stuk. Nog een mogelijkheid heb je je koplamp uit?
Ik ga er van uit dat ik de accupack in de gps kan laden tijdens het fietsen. Wanneer dit niet kan is mijn verwachting verkeerd. De bedrading en lamp werken verder goed.
Reinder schreef:De gps stopt na een tijdje. Bij gewoon doorfietsen 20 km/u. Soms blijft hij aan. Ik fiets al jaren met de Reecharge. De Reecharge kan zelf laden en ontladen. Of bedoel je wat anders?
Link in eerste bericht is aangepast
Ah, je hebt de reecharge met power pack. Dat kwartje viel niet helemaal :p.

Werkt de power pack zelf nog voldoende? Het laadvermogen neemt bij dit soort accu's na een x aantal cycli gestaag af. Kun je de power pack nog zonder problemen vol fietsen? Ontlaad het naar andere apparaten zonder problemen? Bijv. een smartphone?
Dat probleem heb ik ook. Als ik mijn Oregon 650 met het accupack van Garmin erin op de Biologic aansluit dan crasht de GPS. Als ik er gewone oplaadbare batterijen in doe, dan laadt de Biologic weliswaar de Garmin niet op, maar werkt de GPS wel op de externe stroom van de Biologic. Het laden van de bufferaccu van de Biologic via een SON naafdynamo gaat sneller dan het ontladen door de GPS. Ik heb net twee maanden kunnen fietsen zonder de batterijen van de GPS te wisselen omdat ze leeg waren.
Ik heb een GPS map 62s en die ook aangesloten gehad op een E-werk Busch&Muller laadapparaat met een bijbehorende buffer accupack. Dat heeft hetzelfde probleem. Ik heb een Garmin Zumo 390 lm motornavigatie met daarin een fietskaart geladen en dat werkt perfekt op dit laadapparaat.
Ik begrijp het misschien niet zo goed, maar batterijen in een 60/62/64 kunnen toch nooit opgeladen worden in het toestel? Thuis steek je hem toch ook niet in het stopcontact om op te laden? Het is net zoiets als bij aansluiten op de compu: hij omzeilt dan de batterijen en krijgt stroom van de laptop, maar hij laadt de batterijen echt niet op hoor.

Dat die Garmin Zumo dat wel doet, is waarschijnlijk omdat die meer werkt als een TomTom, waar je de batterijen niet van kunt verwisselen. Die móet je op die manier laden.
Travelmaster schreef:Ik begrijp het misschien niet zo goed, maar batterijen in een 60/62/64 kunnen toch nooit opgeladen worden in het toestel?
Op pagina 1 van de handleiding staat dat de door Garmin geleverde Accupack gewoon opgeladen kan worden in het toestel. Net als bij de Oregon 650.

Zelf gebruik ik een pedal power super-i-cable met de Oregon 650 op een Supernova naaf. Probleemloos totdat het bufferpack in de Super I-cable het begeeft.

Gr. Bas

Afbeelding
Aha, dat was mijn misvatting: het gps-accupakket had ik buiten beschouwing gelaten. Met die bril ga ik het topic nog eens lezen.
Er zijn 2 dingen waar ik dan aan zit te denken:

Het kan een software matige fout zijn in de GPS. Vaak helpt een update en/of een complete reset van de GPS. Heb in het begin van de Oregon 650 ook veel problemen gehad. Volgens mij is de gpsmap 64s vrij nieuw, dus kan er een bugje in de software zitten.

Anderzijds zou je kunnen kijken naar de staat van de accu in de Reecharge. Als je die al een tijdje gebruikt kan het zijn dat hij niet meer in staat is de laadstroom te leveren aan de 64s als je stilstaat. 1600mAh is niet veel. Vaak zijn deze na 500/600 keer opladen aan het eind van hun leven.

Gr. Bas
Inmiddels is mij duidelijk wat er gebeurt.
De GPS pakt de energie uit de Reecharger. Wanneer de Reecharger wat leger is; door teveel energiegebruik: schermverlichting/fietsverlichting of te weinig laden:stil staan, langzaam fietsen, gaat hij uit. Dit terwijl er wel stroomtoevoer is vanuit de dynamo. De instelling van de GPS zal wel op een bepaald minimum staan. Jammer, maar dit wetende red ik mij door tijdelijk de usb-stekker uit de Reecharger te halen, na voldoende lading kan hij weer worden aangesloten.
Straks in de Pyreneeën dus goed opletten. Bij stijgen eruit en bij dalen op tijd erin. Wat kun je het druk hebben. :D Wel weet ik nu dat ik de batterij pack kan bijladen.
Zou Garmin de instellingen niet gewoon kunnen wijzigen :?:
Mailtje naar Garmin?
Garmin hierover gemaild, maar nu eerst fietsen: reinderklein.blogspot.nl 8)