Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring met Carl Denig canigula gevraagd - Forum Wereldfietser

Ervaring met Carl Denig canigula gevraagd

Hallo WF'ers,

Wie heeft er ervaring met de Carl Denig Canigula of andere carl Denig tenten?

Groeten, John.

Ha John,

Ik kan je wel iets zeggen over de Carl Denig Schorpioen, die zit nu niet meer in het assortiment. Is wel enigszins vergelijkbaar, is groen van kleur, heeft drie stokken, een klein voorluifeltje waaronder je bij regen kan koken, 1 ingang aan de voorkant. Gewicht 2,8 kg. Ik heb hem nu 8 jaar, gebruik hem intensief zowel met fiets- als wandelvakanties, jaarlijks vele weken mee op stap, en hij verkeert nog steeds in perfecte staat. Ventilatie is goed, weinig condens, tent is verder helemaal waterdicht, makkelijk op te zetten, lang van binnen, mensen van 2.00meter kunnen er ook comfortabel in slapen. Wind: nooit het gevoel gehad dat de tent het daar moeilijk mee had.
Kostte toen 980 gulden.

jim

Heb nog een Taurus testmodel liggen... nooit gebruikt. Interesse ??

Hoe zwaar, hoe groot, hoe duur???

Ik heb ervaring met de Taurus van Carl Denig. Niet veel; 3 nachten dus het is allemaal nogal vers van de pers.
Gewicht: behooorlijk inclusief footprint tegen de 4 kg. Maar die footprint beslaat daadwerkelijk de hele tent en dat is ideaal in koud/nat weer. Met zijn 2-en op de fiets is het gewicht goed te doen.
Afwerking: Keurig. Kwaliteit. En goede service van de CD heren/dames in Nieuwgein. Wij hebben in het atelier nog slikranden laten plaatsen (die je in warme oorden kan oprollen) zodat het een volwaardige 4 seizoenen tent is gworden (IJsland-bestendig)
Ruimte: Perfect. Je kan al je bagage met gemak kwijt. Een lange avond binnen zittten vanwege de regen is geen probleem.
Prijs: Prijzig, maar je ziet het er wel aan af. 500 euri. En hij is heel erg mooi ;)

ik ben/Wij zijn erg tevreden. De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat de Taurus een tijdje uit het assortiment is geweest omdat ze geen goed atelier konden vinden. Dit jaar wordt in Vietnam gebouwd waar ook Wechsel (John toch?) gebouwd wordt. De onze had in eerste instantie een produktie foutje, maar die konden we uiteraard :) direct inwisselen.

detail info (gewicht is minder dan aangegeven)

Afbeelding