Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hans struik het duurst - Forum Wereldfietser

Hans struik het duurst

Ik las in het blad consumenten wijzer, dat zij 30 fietsen winkels hadden bezocht met 3 vragen:

Hoe duur is een onderhoudsbeurt aan een gewone fiets
Hoe duur is een onderhoudsbeurt aan een E=bike
Hoeveel arbeidsloon rekenen jullie

Is de test bleek dat Hans het duurst is: Zij rekenen voor een beurt aan de E-bike 90 euro. gewone fiets 70 euro en verder rekenen zij 70 euro arbeidsloon terwijl de meesten 50 euro rekenen en sommige 60. Hun conclusie was dat er zeer grote verschillen zijn tussen de winkels terwijl de branche verenging voor schrift wat er ongeveer gevraagd mag worden.

Mario
supermario schreef:Hoe duur is een onderhoudsbeurt aan een gewone fiets
Dit vind ik een onzinvraagstelling.
Als de fiets niks mankeert wil ik het wel voor de helft doen :lol:
Als de fiets wel wat mankeert doe ik het ook niet voor het dubbele :shock:

Verder betaal ik liever 70 euro per uur voor een vakman met gouden handen dan de helft voor een euh... jeweetwel.

Als je het goed wilt onderzoeken neem je een tweedehands fiets die aan een beurt toe is en breng je hem weg.
Na de beurt haal je bijv. de nieuwe remblokjes er weer af (en alle andere dingenetc.) en breng je de fiets naar een andere fietsenmaker.
supermario schreef:... terwijl de branche verenging voor schrift wat er ongeveer gevraagd mag worden.
Daar zou ik dan ook geen lid van worden :lol:
mijn conclusie is dat het blad consumentenwijzer een zeer slecht onderzoek heeft gedaan... :lol:
Een fietsenmaker is een ondernemer en die maakt in principe gewoon zelf uit wat hij vraagt voor zijn product... Het is de vrijheid van de klant om te bepalen of de prijs in verhouding vindt staan tot de geleverde kwaliteit en hij die prijs betaalt...
Verder zou het fijn zijn als de consumentenwijzer ook vermeldt wat het kostenplaatje van iedere fietsenmaker is. Misschien zit Hans Struik wel in een duur bedrijfspand of betaalt hij zijn medewerkers een mooi salaris...
Hans rekent voor zijn onderhouds beurten 3 tarieven: 40/60 en 80 euro.

Inderdaad zit Hans in de Globe in Den Haag. Gezien het aantal vierkante meter bedrijfsruimte en de locatie, zal het denk ik niet echt goedkoop zijn.

Maar of de klant daar voor wilt betalen weet ik niet?

Mario
wimmo17 schreef: Verder zou het fijn zijn als de consumentenwijzer ook vermeldt wat het kostenplaatje van iedere fietsenmaker is. Misschien zit Hans Struik wel in een duur bedrijfspand of betaalt hij zijn medewerkers een mooi salaris...
Het lijkt me relevanter te vermelden wat er aan de fiets gedaan wordt voor die prijs.
Hier de prijzen die Hans rekent:

https://www.hansstruijkfietsen.nl/werkplaats

Mario
supermario schreef:Hier de prijzen die Hans rekent:
Wat is daar mis mee? Lijkt mij spatduidelijk wat je kan verwachten bij deze fietsenmaker. Als het "teveel" zou zijn blijven zijn klanten vanzelf wel weg, dus er zullen hoogstwaarschijnlijk wel andere redenen zijn waarom hij klanten heeft.

Overigens vind ik de titel van dit topic erg knullig want je suggereert dat hij het duurste is in heel Nederland, maar iedereen weet dat dit zeer relatief is. Als een andere fietsenmaker een tientje goedkoper is maar er langer over doet, waar ben je dan voordeliger uit?
Ook voor kwaliteitswerk betaal ik persoonlijk graag wat meer dan het uit te besteden aan zwartwerkende beunhazen of marktplaats-scharrelaars. :wink:
Your bikeshop is not trying to screw you. They’re trying to stay open.
Michael W

ik suggereer niks. Ik schreef alleen wat er in de consumenten wijzer stond.

Mario
Voor zover ik uit het artikel kan halen geldt de claim "Hans Struijk is het duurst" enkel voor servicebeurten voor elektrische fietsen.

Toevallig gisteren voor het eerst mijn fiets opgehaald van een flinke onderhoudsbeurt bij een filiaal van deze keten (ben net verhuisd en het was de dichtstbijzijnde Koga-dealer). Beurt was inderdaad flink aan de prijs, maar dat was hij bij de vorige fietsenzaken waar ik het liet doen doorgaans ook. HS gaf wel uit zichzelf voorafgaand een indicatie van de kosten (en op de website zijn, naast de standaardprijzen voor de beurten, ook de prijzen van veel voorkomende (zeg maar: vrijwel alle denkbare) reparaties terug te vinden). En zeker voor de vakantiefiets heb ik toch liever een wat grotere, gespecialiseerde zaak dan de fietsenmaker-om-de-hoek.

Fietsenmaken is ook gewoon een vak en daar betaal je voor. Bespaaropties: zelf zo goed mogelijk onderhouden en zo veel mogelijk reparaties zelf doen. Kosten: handigheid, discipline en tijd.
we kunnen de boel ook omdenken.

waarom is de rest goedkoper?

het is krom puur naar de prijs te kijken, ik vind dat kwaliteit ook mee mag wegen, net als onderdelen. als de aller goedkoopste nu 3x meer rekend voor onderdelen dan klopt de vergelijking niet meer.