Zoals waarschijnlijk bij jullie bekend is heb ik momenteel erg veel last van mijn voeten bij het fietsen http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 46&t=25076 en ben me nu maar alvast aan het oriënteren op platform pedalen - morgen met Hanwags + platte kant van de PD 530 fietsen) en woensdag naar Schrijvers Orthopedie in Utrecht.
Waar ik erg naar benieuwd ben is: wat zijn jullie eisen waaraan een goed platform pedaal voldoet. En natuurlijk welk pedaal is dat dan?
Voor mezelf denk ik aan:
1 goede grip (pinnetjes)
2 robuust/ stevig
3 goed steun aan voet geven
4 zelf te onderhouden
5 met sleutel vast te zetten
En kom ik voorlopig uit op (in willekeurige volgorde):
Shimano mx 30
pro: robuust + goed te onderhouden/ con: pinnetjes erg dun + lastig te verwijderen
Shimano Saint
pro: robuust + goed te onderhouden+ pinnetjes redelijk makkelijk te verwijderen/ con: ? gewicht
Santos pedalen:
pro: robuust + zelf te onderhouden/ con: ?
Dacht ook even aan de Wellgo PC 2 maar is alleen met inbus te bevestigen + speling na een paar 1000km (volgens reviews) + schoenen niet zo "vast" als de pinnetjes variant houden me hier tegen. Eric, ik weet dat jij in het verleden hier wat over geschreven hebt na je/ jullie test in een vakantie. Is er sinds die tijd iets aan de pedalen veranderd waardoor je ze wel weer zou gaan gebruiken?
Waar ik erg naar benieuwd ben is: wat zijn jullie eisen waaraan een goed platform pedaal voldoet. En natuurlijk welk pedaal is dat dan?
Voor mezelf denk ik aan:
1 goede grip (pinnetjes)
2 robuust/ stevig
3 goed steun aan voet geven
4 zelf te onderhouden
5 met sleutel vast te zetten
En kom ik voorlopig uit op (in willekeurige volgorde):
Shimano mx 30
pro: robuust + goed te onderhouden/ con: pinnetjes erg dun + lastig te verwijderen
Shimano Saint
pro: robuust + goed te onderhouden+ pinnetjes redelijk makkelijk te verwijderen/ con: ? gewicht
Santos pedalen:
pro: robuust + zelf te onderhouden/ con: ?
Dacht ook even aan de Wellgo PC 2 maar is alleen met inbus te bevestigen + speling na een paar 1000km (volgens reviews) + schoenen niet zo "vast" als de pinnetjes variant houden me hier tegen. Eric, ik weet dat jij in het verleden hier wat over geschreven hebt na je/ jullie test in een vakantie. Is er sinds die tijd iets aan de pedalen veranderd waardoor je ze wel weer zou gaan gebruiken?