Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Iron Curtain Trail - Forum Wereldfietser

Iron Curtain Trail

We zijn bezig met het plannen van onze fietsvakantie: van Wolfsburg naar Wenen via de "Iron Curtain Trail ". Is deze route goed te fietsen met bepakte fietsen met 28 inch banden?
Het routeboekje vanaf de Duitse grens geen adressen van camping en adressen van andere overnachtingsmogelijkheden weer, iemand ervaring met overnachten langs deze route? Zijn er voldoende mogelijkheden?
Ik heb ook naar die route gekeken vanuit Wenen.( daar start ik dit jaar) zowelnaar het zuiden langs Hongarije als naar het noorden langs de Tsjechië.
Ik heb de GPS track gedownload via http://www.biroto.eu/en/ en samen met archiescamp in basecamp dagafstanden proberen te plannen. Dat is op veel plekken flink van de route af om een camping te vinden. Hoe het zit met hotels weet ik niet.
Maar als je een gps hebt downlaod de track en archiescamp en kijk waar je de route moet verleggen om bij een camping te komen.
hesta schreef:Dat is op veel plekken flink van de route af om een camping te vinden.
Langs het IJzeren Gordijn lag destijds een kilometers breed Sperrgebiet, waar bezoekers geweerd werden en veel militairen waren (vooral aan de kant van het oostblok; aan de westzijde lag een strook land waar je wel mocht komen, maar waar voornamelijk akkers en bossen waren en vrijwel geen toeristen kwamen). Een kwart eeuw na de Val van de Muur is die zone nog altijd herkenbaar als een onbewoond gebied, waar dus ook geen campings of hotels te vinden zijn.