Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke spd-schoen?? - Forum Wereldfietser

Welke spd-schoen??

Ik wil een spd-schoen gaan aanschaffen maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil er uiteraard mee kunnen fietsen, maar ook een flink eind wandelen (zo mogelijk in de bergen) moet tot de opties behoren...

Goede tips, aan- en afraders meer dan welkom!!!

Niets zo persoonlijk als een schoen, zou ik zeggen (oke, een fiets dan....)

Een schoen moet je gewoon lekker zitten én goed passen. Ik ben erg tevreden over mijn shimano-schoenen, maar dat hoeft natuurlijk niet voor jou te gelden. Misschien zijn jouw voeten net wat breder of smaller, of is jouw wreef wat hoger of lager.
Ga veel schoenen passen , en als er meerdere goed zitten, kun je ook nog kritisch zijn op prijs en uiterlijk.

Succes!
Sandra
Dag Anna-Maria,

Ik draag al een aantal jaren SPD-schoenen van verschillende merken, en ik vind dat zalig fietsen. Shimano heeft zijn leest wat verbreed, zodat hun schoenen mij nu ook passen. Maarre... echt wandelen op die schoenen vind ik toch een afrader. Met de ijzertjes eronder is het ronduit gevaarlijk, want je glijdt uit over elke steen. Met de afdekplaatjes eronder gaat het wat beter, maar zit je nog altijd met een zool met gaten.

Persoonlijk houd ik het daarom op spd schoenen voor het fietsen, en Teva sandalen om te wandelen. Zoals je eigen lijf je waarschijnlijk ook wel zal dan aanvoelen: fietsen en wandelen zijn twee heel verschillende activiteiten qua spiergebruik. Fietsschoenen zijn daarom een beetje per definitie geen wandelschoenen.

Groetjes,

Astrid

Hoi AnneMaria,
Ik fiets sinds anderhalf jaar met Shimano fietsschoenen, model SH-M037W. Deze schoenen zijn wellicht niet meer te krijgen maar volgens mij is dit model opgevolgd door de SH?M038W (zie ook de website van shimano http://cycle.shimano-eu.com/)
Omdat deze schoenen niet van die 'wielrenschoenen' zijn, dat wil zeggen met een vrij groot en uitstekend plaatje, kun je er ook goed mee wandelen. Op de website van Shimano staat over deze schoenen: "Women Specific Multi-Purpose Sport Shoe".
Zelf ben ik op mijn fietsschoenen vanuit Assisi over onverharde paadjes vol keien naar het Eremo delle Carceri gelopen, dat ging perfect!
Succes met je keuze,
Gudrun

p.s. Omdat ik de exacte link naar de SH-M038W niet werkend kan toevoegen aan dit bericht hier aanwijzingen hoe je er moet komen:
-Products
-Shoes & Pedals
-Shoes Off-road
-SH-M038W --> more

De SHM-038W is een damesschoen met een smallere wreef. Dit geldt ook voor de SHM021Y. Hiervan is de bovenbouw wat soepeler dan die van de SHM-038W. De SHM-021Y zit wat luchtiger. Maar ga vooral passen en ga op je gevoel af.

En weet je wat? vergeet de letters SHM en de O (nul) dan is alles veel makkelijker te onthouden :D

Als je perse goed wil kunnen wandelen, kun je ook extra brede pedalen monteren uit de BMX-cross wereld. Dan kun je met bergschoenen fietsen. Schijnt goed te gaan heb ik op het paasweekend gehoord.
(Al mis je dan wel de vaste verbinding zoals bij spd-plaatjes natuurlijk.)

Ik heb ze nu van Carnac.
Mooie fiets/loop waarvan je van onder moet kijken dat het fietsschoenen zijn.

Maar buitenal ze passen goed en geven voldoende steun.

Ga gewoon naar een goede fietsenzaak waar ze meer schoenen hebben als AGU of Shimano alleen.
Specialized, Carnac, Cannondale zijn een paar anderen.
Passen en meten.

In de buurt, ga naar Amsterdam naar Lohman, Bever en de vakantiefietser.
Voldoende keus denk ik om te slagen.