Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Extrawheel met upper rack (of toch een Bob Yak) - Forum Wereldfietser

Extrawheel met upper rack (of toch een Bob Yak)

Ik heb een vraag over het extra rekje boven het wiel van een Extrawheel. Heeft iemand ervaring met zo'n ding? Vanwege een kinderzitje heb ik geen ruimte voor de tent op de bagagedrager (en mijn vriendin heeft ons 2e kind in een zitje, de tent daar naartoe verhuizen is dus geen optie :) ) Alle eigenschappen bij elkaar opgeteld, gaat mijn keuze uit naar een Extrawheel boven een Bob Yak, maar dan moet het wel mogelijk zijn om de tent aan het upper rack te knopen. Afgaande op de foto's, lijkt me dat upper rack op een nogal gammele manier bevestigd. Ik zou daarom graag van een gebruiker willen weten hoe gammel dat werkelijk is.

(Opmerkingen over kind in de kar en bagage op de fiets zijn uiteraard goedbedoeld, maar de kans dat je me gaat overtuigen dat grind/water/rommel in een kindergezicht in een brede, zware, logge kar waar je niet bij je kind kunt tijdens het fietsen beter is dan een Bob of Extrawheel is klein.)
toch maar eens proberen ;-) ...

Met te googlen om te kijken hoe dat upperrack eruit zag, zag ik ook de xtracycle. Je lijkt een voorkeur te hebben voor offroad fietsen en daar zou een longtail wel eens efficienter kunnen zijn dan een kar (gesteld dat je de extrawheel nog niet hebt).

Ik heb geen ervaring met de xtracycle, wel met een yuba mundo (die een verre neef is). Je kan achteraan gemakkelijk een fietsstoeltje kwijt en nog heel wat tasruimte. Je bent aanzienlijk korter dan met een kar en het geheel voelt heel stijf. Nadelen zijn er ook: de yuba is een zwaar ding, door de lange wielbasis en relatief lage BB zit ik offroad wel eens tegen de grond.

Uitbreiding: een linkje dat je misschien nog niet gevonden had:
-Iemand die niet erg enthousiast is: http://www.cyclechat.net/threads/bikepa ... it.115822/
Kijk even naar de foto's van de bepakte aanhanger in dit blog. Ik weet dat Mike heel tevreden was over zijn Extrawheel. Het is bovendien een schitterend blog om in zijn geheel door te lezen.
http://www.crazyguyonabike.com/doc/page ... 39927&v=8l

Toevoeging: ik had misschien beter naar deze nabeschouwing kunnen verwijzen, waarin hij ook zijn aanhanger bespreekt http://www.crazyguyonabike.com/doc/page ... 47845&v=31
Dank voor jullie reacties! Het klopt dat we nog geen aanhanger hebben, maar we hebben de fietsen al wel. :) Een geheel nieuwe fiets zie ik dan ook niet zo zitten, omdat dit een oplossing is voor maar een paar jaar: als de kinderen groter zijn wil ik ze graag op zo'n meetrapaanhanger hebben, maar daar zijn ze nu nog wat te klein voor. En aangezien we de twee stoeltjes toch wel gebruiken voor dagtochten, zou het dan alleen een extra aanhanger betekenen.

Ik ga in elk geval even kijken naar andere dragers op de fietsen. Stom dat ik daar nog niet aan gedacht had, maar verlengde Tubus Logo's zouden we ook enorm helpen. Wellicht niet ideaal qua gewichtsverdeling, maar dat is een kind in een stoeltje of een aanhanger in the end ook niet.

En ik ga eens tijd maken om die CGOAB-site eens te bekijken!