Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Treinticket pas kopen in buitenland? - Forum Wereldfietser

Treinticket pas kopen in buitenland?

Omdat wij deze zomer naar venetie gaan fietsen en geen tijdsdruk willen hebben om de terugreis te halen willen we eingelijk pas de terugreis boeken in venetie,iemand ervaring of tips?
Ik heb een vergelijkbare vraag, maar wij vertrekken vanuit Salzburg. Kunnen we in Venetië of Trieste lokaal treintickets boeken voor terugreis van ons en de fietsen naar Salzburg?
Ik ken het idee dat je nog niet precies weet wanneer je terug gaat.

Ik had in Zweden het plan:
Terugfietsen naar Malmö en de trein terug pakken volgens de route die ik ken.

Dat werd na een aantal dagen:
Naar Göteborg en daar de boot naar Denemarken. In Denemarken naar Duitsland en daar verder naar Nederland.

Toen in ik Göteborg aan kwam bleek het lang zou duren voor de boot zou vertrekken. Ik ben toen naar het station gefietst en aan een meneer achter een balie gevraagd hoe ik in Denemarken kon komen met fiets. Die heeft vervolgens mijn kaartje geprint en mij informatie mee gegeven hoe ik terug kon komen inclusief fiets (alhoewel op de wiki van hier stond dat het niet kon).

Persoonlijk zou ik - als ik met de trein ga - de terugreis niet plannen. Dat komt vast wel goed als je daar bent. In de meeste landen spreken ze op het station Engels en met wat handen en voetenwerk kom je vaak ook een heel eind.

Hou er alleen wel rekening mee dat het op deze manier wat duurder kan uitvallen dan wanneer je van tevoren alles regelt.
a3 schreef:Omdat wij deze zomer naar venetie gaan fietsen en geen tijdsdruk willen hebben om de terugreis te halen willen we eingelijk pas de terugreis boeken in venetie,iemand ervaring of tips?
In de EC-trein van Venetie naar Muenchen zijn slechts een beperkt aantal fietsplaatsen. Grote kans dat deze op plaatsen in de zomer op veel dagen volgeboekt zijn.
In aansluitende de CityNightline van Muenchen naar Amsterdam zijn meer fietsplaatsen. Toch kunnen ook deze op bepaalde dagen volgeboekt zijn.
Verder geldt: hoe eerder je boekt, des te meer kans heb je op een voordelige aanbieding. Last Minute kaartjes kunnen pittig aan de prijs zijn.
Tijdsdruk kun je voorkomen door je terugreis ruim te plannen. Heb je nog dagen over, dan kun je de stad Venetie uitgebreid verkennen. Je kunt ook nog wat in de omgeving fietsen: eilandhoppen richting zuidwest is erg leuk.
Informeer eens bij de Treinreiswinkel: www.treinreiswinkel.nl
Als je besluit ter plekke kaartjes te gaan bestellen zorg dan dat je zelf al het nodige voorwerk hebt gedaan, naast dat de taal een barriere kan zijn zal het niet vaak voorkomen dat er een internationaal treinkaartje met fiets verkocht wordt. Als jij weet wat je wilt en dat op papier hebt staan wordt het een stuk eenvoudiger.
Peter, goede tip. Als je al weet vanuit waar je terug gaat kun je inderdaad gewoon tekst in de taal van het land waar je naartoe gaat uitprinten, weten hun precies wat je bedoeld.
Als je toch geen tijdsdruk hebt, kun je ook er voor kiezen om de hele terugtocht met regionale treinen te doen, alleen ben je dan waarchijnlijk minstens twee dagen onderweg.
Als je bij de reisplanner van de DB bij 'Angaben zur verbindung' de keuze 'Nur Nahverkehr' aanvinkt, krijg je alleen de lokale treinen te zien. Voordeel van deze treinen is, dat je voor fietsen niet hoeft te reserveren (over het algemeen). Nadeel is natuurlijk dat het langer duurt, en het kan gebeuren dat de fietsplaatsen al helemaal vol staan, en je de volgende trein moet nemen. En daardoor je hele schema in de soep gaat.
Als ik zo kijk...eerste dag ga je vanaf Verona Porta Nuova tot aan Insbruck. daar camping pakken of hotel, misschien dagje blijven hangen en de stad bekijken? Dan naar Munchen, Wurzburg, Frankfurt, Koblenz, Dusseldorf, en bij Venlo Nederland weer binnen. Twee dagen, en veel van trein wisselen, dus potentieel veel gesleep. Dat wel.
Maar, helemaal vrij in je terugreis.
Ik heb vorig jaar het stuk vanaf Koblenz zo gedaan, en alle Duitse treinen op dat traject hadden een gelijkvloerse instap volgens mij. Weet niet hoe dat in Italie is.
captain_fabulous schreef:Als je toch geen tijdsdruk hebt, kun je ook er voor kiezen om de hele terugtocht met regionale treinen te doen, alleen ben je dan waarchijnlijk minstens twee dagen onderweg.
Als je bij de reisplanner van de DB bij 'Angaben zur verbindung' de keuze 'Nur Nahverkehr' aanvinkt, krijg je alleen de lokale treinen te zien. Voordeel van deze treinen is, dat je voor fietsen niet hoeft te reserveren (over het algemeen). Nadeel is natuurlijk dat het langer duurt, en het kan gebeuren dat de fietsplaatsen al helemaal vol staan, en je de volgende trein moet nemen. En daardoor je hele schema in de soep gaat.
Als ik zo kijk...eerste dag ga je vanaf Verona Porta Nuova tot aan Insbruck. daar camping pakken of hotel, misschien dagje blijven hangen en de stad bekijken? Dan naar Munchen, Wurzburg, Frankfurt, Koblenz, Dusseldorf, en bij Venlo Nederland weer binnen. Twee dagen, en veel van trein wisselen, dus potentieel veel gesleep. Dat wel.
Maar, helemaal vrij in je terugreis.
Ik heb vorig jaar het stuk vanaf Koblenz zo gedaan, en alle Duitse treinen op dat traject hadden een gelijkvloerse instap volgens mij. Weet niet hoe dat in Italie is.
Je moet van Venetie ook nog eerst met regionale treinen naar Verona
Mijn ervaring in regionale treinen in Italie is, dat er vaak ouder materieel rijdt met een lastige instap voor de fiets: smal deurtje, hoge instap. Vervolgens moet je in het portaal weer door een smal deurtje naar een hok, waarin zes fiets kunnen worden opgehangen. Bagage moet van de fiets af en de fiets moet opgehangen worden. Vol is vol.De conducteurs zijn vrij onverbiddelijk. In de zomermaanden gaan er in Noord-Italie flink wat fietsen mee in de trein
Ik wordt toch wel flink moe van flinke stukken met regionale treinen. Iedere keer weer stoppen. Het lijkt alsof het niet opschiet. Fiets steeds weer in en uitladen.
Als je tijdig boekt, kunnen EC- en CNL-treinen ook veel voordeliger zijn dan losse regionale treinen.