Ik vond het gisteren weer erg leuk, en de locatie was wederom prima. Twee dingen zijn mij opgevallen. Allereerst was het druk. Voor mijn gevoel was het drukker dan ooit (maar ik ben niet elk jaar geweest). Het was zo druk dat er een volgende keer 's ochtends bij aanvang een extra kassa bij de ingang zou moeten komen, opdat iedereen op tijd binnen kan zijn. Ook binnen was het flink vol. Je gaat bijna denken aan de wenselijkheid van een tweede beurs per jaar.
In de tweede plaats had ik de indruk dat de gemiddelde leeftijd van de bezoekers hoger lag dan voorheen. Ik weet niet of dat zo is, en nog minder wat de verklaring kan zijn. Voor dat laatste: heeft de hogere pensioenleeftijd het aantal 60 plussers gedrukt? Hebben de jongeren geen zin meer in fietsvakanties? Hebben de jongeren geen zin meer in zo'n club/beurs? Zonder gegevens blijft het gissen. Zijn er gegevens?
In elk geval mijn lof voor de organisatie.
In de tweede plaats had ik de indruk dat de gemiddelde leeftijd van de bezoekers hoger lag dan voorheen. Ik weet niet of dat zo is, en nog minder wat de verklaring kan zijn. Voor dat laatste: heeft de hogere pensioenleeftijd het aantal 60 plussers gedrukt? Hebben de jongeren geen zin meer in fietsvakanties? Hebben de jongeren geen zin meer in zo'n club/beurs? Zonder gegevens blijft het gissen. Zijn er gegevens?
In elk geval mijn lof voor de organisatie.