1000 km terug, voor de pekelperiode, m'n hele aandrijflijn vervangen. Sindsdien de boel redelijk goed schoon en gesmeerd gehouden. Gisteren naar huis gereden en er kwam een lichte tik in de aandrijflijn... Ik verdacht een pedaal of trapas, maar een snelle inspectie leverde niks vreemds op. Vanmorgen op weg naar kantoor weer getik, weer niks ontdekt... Tot ik terug naar huis na 6km optrok na een verkeerslicht en de hele boel begon over te slaan. Plotseling trapte ik wel heel licht, maar kwam ik geen meter meer vooruit: ketting gebroken!
Zou dit kunnen komen door de pekelperiode? Ik heb namelijk nooit een gebroken ketting en er komen geen grote krachtsverschillen op de ketting tijdens woon-werk. Nu fiets ik een winter door de pekel en pats, daar ligt-ie.
Ik vertrouw de ketting ook niet meer nu... Je weet niet hoe hij op de rolletjes is.
Zou dit kunnen komen door de pekelperiode? Ik heb namelijk nooit een gebroken ketting en er komen geen grote krachtsverschillen op de ketting tijdens woon-werk. Nu fiets ik een winter door de pekel en pats, daar ligt-ie.
Ik vertrouw de ketting ook niet meer nu... Je weet niet hoe hij op de rolletjes is.