Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waarde 2e hands fiets - Forum Wereldfietser

Waarde 2e hands fiets

Nu ik aan het kijken ben voor een nieuwe fiets, vraag ik me af wat een tweede hands fiets een beetje waard is. Misschien dat jullie een enig idee hebben.

Het gaat om een Jan Janssen millennium uit 2012
Specificatie:
Voorvork CrMo
Volledig Shimano LX (muv vierkante trapas, originele LX crank met goede lagers eventueel erbij)
Magura HS33
Pro verstelbare stuurpen
Exal SP19 wielen met Shimano LX lagers
Tubus Logo bagagedrager
Maat 61cm
Reden verkoop: opzoek naar onderhoudsvrije fiets (ook voor wintermaanden)
Ketting en tandwielen: 1.000 km
Wiellagers: december ’14 door fietsenmaker gereviseerd
fiets is 3 jaar lang elke werkdag gebruikt in weer- en wind, fietsvakanties (met beperkte bepakking), maar altijd met liefde behandeld :)

Nieuwprijs was 1.650,00


Waarom niet gewoon te koop zetten? Ik ben nog aan het kijken wat me nieuwe fiets wordt en op het moment dat ik de fiets te koop zet moet ik deze natuurlijk wel weg kunnen doen. Ik weet dat het een markt is “wat de gek ervoor geeft”, maar hebben we het over 200 euro of 800 euro.
De eventuele verkoopwaarde en/of inruilwaarde is mede bepalend voor wat er terugkomt.

Foto is wat ouder (ondertussen een vierkante trapas), maar voor het idee misschien wel makkelijk
Afbeelding
Voor 200 euro mag je hem hier neerzetten. Ik kan er niks mee want hij is me veel te klein maar dan ga ik er flink aan verdienen :D
Het wordt eerder 800 euro of zelfs meer. Het is namelijk een fiets die best goed in de markt ligt met zo'n frame die die onderdelen. Zet hem maar de koop voor 1100 euro, misschien kun je er dan 1000 voor krijgen.
Zet we even het zadel horizontaal, haal de tassen eraf en ze de stuurpen iets minder extreem diep. Maak dan in mooi licht nieuwe foto's.
Ik ga er wel van uit dat er geen heftige oxidatie of deuken in zitten of diepe krassen waar ze niet horen.
Succes
Ik heb net mijn eigen fiets verkocht.
binnen 48 uur was hij verkocht.

Enkele tips:
zorg voor een goede omschrijving.
maak goede foto's
verwijder alvast onderdelen die je ook niet meeverkoopt.
(dit geeft een redelijker beeld voor de nieuwe koper)
vermeld eventuele schades ( ik doe dit wel om aan te geven wat de nieuwe eigenaar krijgt voor zijn geld)
stel voor jezelf een onder grens in.
de €1000/ €1100 euro is een mooie vraagprijs.

Daarnaast kan je nog in de "gezocht" rubriek naar berichten zoeken van mensen die zo'n fiets zoeken.

Veel succes met het verkopen.
bedankt voor de heldere antwoorden en tips! Moet zeggen dat de restwaarde hoger is dan ik in eerste instantie had gedacht.
Hoewel het een prima fiets is zou ik er geen 1000 euro voor betalen.Mensen die dit kunnen betalen zullen waarschijnlijk iets meer bijleggen en een nieuwe kopen.
Een prijs van 600/900 euro lijkt mij wat realistischer
Dirk
Standaard stelregel bij inruil in 'de handel' is dat een fiets na drie jaar in waarde is gehalveerd, mits in goede staat.
De fiets wordt dan door de fietsenwinkel waar nodig opgeknapt en voor een iets hogere prijs weer te koop gezet, inclusief garantie. Als particulier ben je niet verplicht om garantie te geven en dan kan je de prijs iets onder die van een fietsenwinkel houden. €900,- lijkt mij in dit geval realistisch, mits er door de koper op korte termijn geen onderdelen vervangen/vernieuwd moeten worden.
Christophorus schreef:Standaard stelregel bij inruil in 'de handel' is dat een fiets na drie jaar in waarde is gehalveerd, mits in goede staat.
Die regel houdt nog geen rekening met het feit dat er fietsen zijn die goed in de markt liggen en fietsen die lastig te verkopen zijn. Een paars-rose damesfiets met een framemaat van 65 cm zal lastig te verkopen zijn, zelfs al is er nog nooit op gefietst en is het een Koga. Zo bleek laatst op dit forum dat een zwarte Santos met mooie onderdelen erg goed in de markt lag, zelfs na 30.000 km.
Dat klopt. Bij het onderhandelen over inruil kan een dealer zelf allerlei regels en argumenten toevoegen om de prijs te bepalen. En bij particuliere handel is het vooral de kopersgroep die de prijs bepaalt.

Wat ik wil zeggen, is dat in veel gevallen de verkoper gewoon tevreden mag zijn met de halfwaarde en iedere euro daarboven is mooi meegenomen.
Ik denk dat je, naast je vooraf goed te informeren ook een beetje geluk moet hebben. (net als bij een aankoop van een 2e hands auto) Ook de marktwaarde van te voren even goed bekijken. Op sites zoals Marktplaats, Speurders etc. staan er immers genoeg te koop.

Ik ben zelf er blij met mijn aankoop. Een poosje geleden heb ik op Kamperweg 5 Heijen een 2e hands fiets gekocht. De mensen waren ontzettend vriendelijk, ze namen uitgebreid de tijd en mocht ik in de toekomst problemen hebben, dan mag ik hen bellen (ik heb op dit gebied zelf 2 linker handen :wink: ). Een hele geruststelling, dus voor mij heeft dit, tot nu toe, erg gunstig uitgepakt.