Additionally, paste this code immediately after the opening tag: rome - brindisi - Forum Wereldfietser

rome - brindisi

Wie heeft er ervaring met traject rome naar brindisi via de ev5 ( campings onderweg/ hoogte verschillen / drukte op wegen) of zijn er alternatieven ??
Ben van plan dit voorjaar amsterdam rome te fietsen en vervolgens via Brindisi over te steken naar Patras Griekenland.
Hoi Winfred,
In mijn speurtocht naar informatie over fietsen van Rome naar Brindisi (en verder) zag ik jouw berichtje. Ik ben benieuwd wat inmiddels je ervaring is. Ben vooral geïnteresseerd in de zwaarte van het traject en mogelijkheden om te kamperen.
Jacques
Geen idee zelf, heb wel een mogelijke route voor je. 666 km lang.
https://www.biroto.eu/en/cycle-route/it ... rt00001845
Mogelijke moet je je eerst even registreren.

Je zou kunnen overwegen om in Igoumenitsa uit te stappen en zelf verder te fietsen langs de kust. (Of "even" de Ionische eilanden hoppen)
Jacques heb veelal de route van de biroto site gereden. Vanaf Amsterdam naar Rome via de Hans Reitsma route en vanaf Rome naar Fiuggi ( camping) - Cassino ( camping) - Benevento ( B&B) - Melfi (B&B) pittige tocht - Matera (camping) - Taranto ( camping) - Brindisi met boot om 20.00 uur naar Patras vervolgens naar Nafpaktos ( hotel) - Delphi ( camping) - Evia hotel in Chalkida en vervolgens naar Kymi om over te steken naar eiland Skyros.
Mooie tocht met pittige trajecten. Na Matera vrij vlak tot Brindisi - groet winfred