Additionally, paste this code immediately after the opening tag: route naar Barcelona van Benjaminse - Forum Wereldfietser

route naar Barcelona van Benjaminse

Eind mei vertrek ik volgens de routebeschrijving van Paul Benjanminse naar Barcelona.
Kan iemand mij bruikbare tips geven betreft leuke campings op die route. Het liefst kleine rustige campings.
De dag afstand zal rond de 100 km liggen.
Zijn de campings in die periode al geopend? Eventuele alternatieve tips hoor ik graag.
In Frankrijk zijn eind mei, begin juni veel campings langs de route nog niet open. Toch kun je er soms gaan staan, vooral de 'campings municipals' zijn gemakkelijk toegankelijk en vaak is er wel ergens een toilet en een kraan die het doen.
De campings die wel open zijn, zijn in die periode nog niet druk en dus rustig.
Vlak voor de col over de Pyreneeën ligt de camping van LLauro. Die mag je niet missen, want Gijs, de Nederlandse beheerder, ontvangt iedere vakantiefietser traditioneel met een glas bier :D . Erg welkom na de klim er naartoe...
Je moet besllist even langs bij La grande Curtille. Ben er fantastisch in de watten gelegd.
Je komt er als je in het bos de verkeerde afslag neemt (wat bijna iedereen doet).
Hoi Ik raad als je naar Barcelona twee camping. El Masnou Camping ligt ten noorden van de stad Badalona hierboven. Hij zegt dat hij is de oudste plaats van Spanje.
De andere site die ik aanraad is ten zuiden van de stad Barcelona.
Camping Estrella de Mar heeft een zeer goede prijs en mei zijn goedkoper dan in de zomer.