Additionally, paste this code immediately after the opening tag: beveiliging/sloten - Forum Wereldfietser

beveiliging/sloten

Binnenkort gaan wij in Azie en Zuid Amerika fietsen en zoeken geschikte sloten. Wat is de beste manier om als grammetjesjagers toch ons dierbaarste bezit te beveiligen? Zelf dachten we aan een ringslot en kabelslot van Abus, gezamelijk 2 kilo.

Zie de slotentest van de Fietsersbond: www.fietsersbond.nl
Let verder op de polis van je verzekering. Heb je twee verzekeringen: een fietsdiefstalverzekering en een reisverzekering, dan keert de verzekering die je het eerst hebt afgesloten uit. Dekt de ene verzekering niet volledig de schade, dan is er kans dat de andere verzekering het andere deel dekt. Bijvoorbeeld: ik was tijdens mijn vakantie een sleuteltje van mijn slot verloren. Later werd in een totaal ander land mijn fiets gestolen. De fietsdiefstalverzekering was de oudste verzekering. Daar moest ik mijn claim indienen. Omdat ik slechts een sleuteltje kon inleveren, kreeg ik slechts de helft uitgekeerd. Gelukkig had de reisverzekering die sleutel-eis niet en kreeg ik van de reisverzekering het resterende bedrag.
Ben je ver weg, dan kun je het beste een claim indienen bij je reisverzekering. Wel vermelden dat je ook een fietsdiefstalverkering hebt: met polisnummer en ander bijzonderheden. De verzekeringsmaatschappijen sluiten het vervolgens onderling kort.

Ik zal eens even kijken op de site van de fietsersbond. En met die verzekeringen, wij hebben alleen een reisverzekering omdat de fietsverzekering zo schreeuwend duur is. Vandaar dat we extra goed aan de beveiliging willen denken.
peetje schreef:Binnenkort gaan wij in Azie en Zuid Amerika fietsen en zoeken geschikte sloten. Wat is de beste manier om als grammetjesjagers toch ons dierbaarste bezit te beveiligen? Zelf dachten we aan een ringslot en kabelslot van Abus, gezamelijk 2 kilo.
2 kilo! En die wil je al die tijd meeslepen? Al die bergen in Azie en Zuid-Amerika op?

De beste manier is een eenvoudig niet te zwaar maar wel opvallend slot, en verder op je fiets letten, je fiets binnen op je hotelkamer zetten, je fiets onopvallend aan je tent of een hoop potjes en pannetjes vastknopen, je fiets op een opvallende, drukke plek parkeren, vragen of iemand even op je fiets let, ...