Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gewicht - Forum Wereldfietser

gewicht

voor mijn profielwerkstuk op school organiseer ik een fietstocht naar de O.S. in Beijing in 2008. ik moet hiervoor ook een paklijst opstellen. dit heb ik al gedaan. ik moet alleen nog weten hoeveel het ongeveer zal wegen. de reis zal 4 maanden duren, van april tot augustus. wie kan me helpen? ik moet dus weten wat alles bij elkaar ongeveer zal wegen

Dat is best een lastige vraag aangezien je wel een paklijst hebt gemaakt maar deze niet vermeld...
Om zeker te weten wat jouw paklijst weegt moet je gewoon gaan wegen en optellen. En als je niet
beschikt over al die spullen ga je langs een sportzaak die dat wel heeft en tel je alle gewichten bij
elkaar op. Op internet zal ook veel te vinden zijn. Zo zal op www.bever.nl bij heel wat artikelen ook
de gewichten vermeld staan.

Maar ik begrijp dat deze fietstocht fictief is, of ga je werkelijk naar de Spelen van 2008 fietsen?

succes met je werkstuk in ieder geval!

het is fictief. ik zou het graag willen doen maar het is vrijwel onmogelijk omdat ik dan nog studeer. maar wat ik wil weten is gewoon wat de ervaringen van anderen waren, die een lange tocht hebben gemaakt. hoeveel woog hun bagage?

Hoi

Kijk eens hier http://www.wereldfietser.nl/phpbb/memberlist.php en bekijk de website's, vaak zetten mensen hun paklijst voor een fietsvakantie op de website.

Gijs

Wij denken dat we (dit jaar) tussen de 20 en 25 kilo meezeulen. Zeker weten doen we niet, maar dat zullen we binnenkort zien als we de spullen in moeten laden in het vliegtuig!

Vorig jaar waren we "ietwat" te zwaar bepakt! Zwaardere en grotere slaapzakken en slaapmat. Dit jaar zijn we economischer! Al doende leert men!

Succes!

El & El
Hoi,

Ik kijk niet op een kilootje. Ik neem meestal tussen de 30 en 35 kilo mee.
Groetjes

Het gewicht hangt er helemaal vanaf naar welke streek je trekt, welk klimaat, hoelang je wegblijft, met hoeveel personen je je bagage (bijv tent en kookspullen) kunt delen. Ik neem op mijn solotochten door niet al te onherbergzame gebieden bijv Europa, zo'n kilo of 20 mee. Ga je verder weg en moet je veel proviand voor meerdere dagen en ook reservespullen meenemen dan loopt dat gewicht natuurlijk veel hoger op.

Volgens mij neemt Lars wel wat meer dan 30 - 35 kilo mee!!!!!!!!!!!!!!!
Ikzelf neem voor langere tijd zo'n 20 kilo mee exclusief eten.
Straaten85 schreef:voor mijn profielwerkstuk op school organiseer ik een fietstocht naar de O.S. in Beijing in 2008. ik moet hiervoor ook een paklijst opstellen. dit heb ik al gedaan. ik moet alleen nog weten hoeveel het ongeveer zal wegen. de reis zal 4 maanden duren, van april tot augustus. wie kan me helpen? ik moet dus weten wat alles bij elkaar ongeveer zal wegen
Hoi,
Ik heb een excel-paklijst met gewichten erin die automatisch optelt.
Zie de meeneemlijst op http://www.leonpoels.nl/fietsen/index.html
Misschien heb je er iets aan.
De zware dingen kun je toch het bestnog wel nawegen.
Groeten,
Leon

Als je alleen maar wilt weten wat onegeveer het gewicht is... Als ik vlieg zit ik inclusief fiets meestal aan 20 a 25 kg. Daar komt nog circa 10 kg handbagage bij. Alle bagage exclusief fiets is circa 20 a 25 kilo.

Het gewicht is overigens wel sterk afhankelijk van wat je mee neemt en hoe je reist. Zonder kampeerspullen en zoveel mogelijk licht gewicht kleding kom je veel lager uit. Neem je een volledige kampeeruitrusting mee en kijk je 'nergens' naar kan het gewicht zeer fors oplopen.

mvg
Wilco

Mij noemen ze wel eens "50kilo Chris" en dat slaat niet op mijn eigen gewicht :oops: Ik ben ondertussen al enkele onnodige kilootjes bagage kwijt gespeeld maar zit toch nog rond de 40kilo bagage
(ik fiets alleen, kampeer en kook mijn eigen potje onderweg, vandaar dat ik zoveel gewicht bij heb)

schrik van jullie gewichten.
dat is voor mij lang geleden.
ga steeds lichter oppad.
met steeds minder
15 kilo max.
minimale tent.
alles minimaal.
ga in restoos eten.
cycloculinair genieten van het land.
regelmatig in hotels/kamers/motel/rooms/hostel.
en dan neem ik nog te veel mee.
word zelf wel zwaarder.
niko

Ik fiets ook alleen en zeul mijn hele huishouding mee, toch blijf ik zo rond de 24 tot 28 kg. afhankelijk van de duur van de tocht, het jaargetijde en de bestemming.
Daarbij is niet gerekend de eventuele boodschappen die ik onderweg insla en de bidons en petfles met de watervoorraad.
Enne.... ik word zelf niet zwaarder. :wink:
Het is dus maar waar je voor kiest, Niko! :mrgreen:

van deze site kan je een Backpacking weight calculator downloaden waarmee je makkelijk je uitrusting in kan voeren met gewichten om totalen te krijgen waar nodig per catagorie
Hier de link: http://www.chrisibbeson.com/

Hoi,

Wij hebben gisteren onze tassen gepakt en voor de gelegenheid het hele boeltje eens gewogen.
We kwamen uit op 19 kilo bagage, daar komt dan nog een stuurtas bij en de buitentent van een Hilleberg Stalon GT (zal iets van 2,nogwat kilo zijn).

Misschien heb je hier wat aan!

Groetjes,
El & El

Hoi El en El,
Dit snap ik niet helemaal: 19 kg (plus nog wat) samen, of per persoon? Samen lijkt me prachtig maar wel erg weinig. Als het per persoon bedoeld is lijkt het me gek dat jullie beiden even veel gewicht zouden meenemen. Mannen en vrouwen verschillen meestal enorm in gewicht en kracht, en dat zal bij jullie niet veel anders zijn. Idealiter moet het totaal gewicht van fiets plus bagage bij beiden in verhouding zijn tot de kracht van elk, of het gewicht. In de praktijk betekent dit dat de man in het gezelschap meestal minstens anderhalf keer zoveel bagagegewicht moet hebben als de vrouw, om het een beetje eerlijk te houden.
Overigens is dit verschil in gewicht en kracht er ook de oorzaak van dat als je op de sites van wereldfietsers kijkt naar wat er in de loop van de reis kapot is gegaan aan de fietsen, de mankementen zich grotendeels bij de man in het gezelschap hebben gemanifesteerd. Het heeft - mits je verder identieke fietsen hebt - echt zin halverwege de reis de wielen etc te verwisselen.
Wim