Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ieder z'n eigen ding. - Forum Wereldfietser

Ieder z'n eigen ding.

Afbeelding
Nee, niet de hond maar de man trok de kar.

Afbeelding
Op de skateboard met aanhanger. Toerist niet ontmoet.
Skateboard met spatborden: onbetaalbaar.
Hier (Peru) gaat onder de fietsers steeds het verhaal over een Japanner die met een koe rond trekt. Wij hebben hem niet gezien. Fietsjunks misschien?? :lol:
Een winkelwagentje werkt ook goed en voor een euro heb je nieuwe als hij het begeeft.
Maar dat is misschien toch een andere categorie.
berger schreef:Hier (Peru) gaat onder de fietsers steeds het verhaal over een Japanner die met een koe rond trekt. Wij hebben hem niet gezien. Fietsjunks misschien?? :lol:
Hahaha! Nee, helaas! Was wel grappig geweest. ;)

Wel in China ooit iemand op een skateboard gezien, was meer wandelen denk in die blubberzooi. ;)
Een klant van ons ging op haar Koga in Laos fietsen en haar vriend reisde op zijn skateboard. Toen ze terugkwamen bleek het idee om te reizen met een skateboard toch niet zo'n goed idee:-)

In Peru heb ik wel eens tweee westerlingen gezien die met twee Lama's door het land reisden en in Patagonië een Amerikaan die een paard ging kopen om daar per paard te reizen.
Oh ja, en ik heb ooit wel eens een boek gelezen over een man die door India reisde per olifant. En dan was er ook nog een of ander simpele gast die op een simpele Hero fiets 2500 kilometer ging fietsen in India.
Dat laatste slaat natuurlijk nergens op.

8)
berger schreef:Hier (Peru) gaat onder de fietsers steeds het verhaal over een Japanner die met een koe rond trekt. Wij hebben hem niet gezien. Fietsjunks misschien?? :lol:
Ik heb even wat internetspeurwerk verricht, in het Nederlands, Engels en Spaans (Google Translate :-) ), maar niks gevonden. Kan me niet voorstellen dat zoiets opvallends geen digitale sporen nalaat, dus ik houd het voorlopig op een broodje aap (koe?) verhaal.
Peter, ik ken zat mensen die heel bijzondere fietstochten maken, maar die daar niets op internet mee doen. Niet iedereen hoeft per se zijn avontuur wereldkundig te maken.

Japanners die ik doorgaans onderweg tegenkom spreken geen of minimaal engels. Ze leven vaak in een isolement en maken weinig contact. Laat staan dat ze een weblog bijhouden in het Engels of Spaans.
Peter, ik zou eens googelen in het Japans en in koeietaal: "Boeh, loei, loei" of zoiets :lol:
Eric Schuijt schreef:Peter, ik ken zat mensen die heel bijzondere fietstochten maken, maar die daar niets op internet mee doen. Niet iedereen hoeft per se zijn avontuur wereldkundig te maken.
Ik doelde ook niet primair op een verslag van de persoon zelf, maar van mensen die hem gezien hebben en er over schrijven, plaatselijke nieuwssites e.d.
Maar ik zal de eerste zijn om toe te geven dat mijn onderzoek vrij beperkt is.

Peter
PeterVanRijn schreef:
Maar ik zal de eerste zijn om toe te geven dat mijn onderzoek vrij beperkt is.

Peter
Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat de fietsers tamtam soms met een korreltje zout genomen moet worden, maar mocht ik bewijsmateriaal tegen komen......
No truth without proof