Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schotland of Noorwegen in de lente van 2015 - Forum Wereldfietser

Schotland of Noorwegen in de lente van 2015

Hallo allen,

Ik overweeg een fiets-fotografie reis naar of Schotland of Noorwegen.
Of ik een reisgezel zoek weet ik nog niet.
De nadruk ligt wel meer op fotografie, maar ik zou niet met de fiets gaan als ik niet wil trappen.
Waar ben ik naar op zoek?
Locatietips en de te volgen reisweg.
Ik fiets met een koga randonneur en bobyak.
Preciese data staat nog open.
Tent gaat uiteraard mee.
Locale bevolking en de daarbijhorende contacten vind ik te gek, maar mensenmassas vermijd ik liever
Hou echt van landschappen, weersomstandigheden mogen gerust wat ruw zijn. Ikzelf ben ook niet van marsepein.
Indien ik een reisgezel overweeg, voor de hele trip , of een deel, dan graag iemand met interesse voor fotografie.
Veel fietsgenot
Danny
http://Www.b2b-photography.be

[Moderator]Verplaatst naar Europa forum [/moderator]
schotland ben ik nooit geweest....noorwegen wel.

als je in het zuiden blijft kun je bv de RV 51 of de RV 55 volgen, daar heb je al veel natuurschoon en ook mensen. wil je echt ruig en ook bijzondere mensen ontmoeten, dan moet je omhoog en naar lapland gaan. De "oldschool" Lap is zeer bijzondere.. Je kunt ook de oude E6 nemen en daar de vertakkingen gaan zoeken, je komt dan heel veel vergane glorie tegen ..verlaten huizen/hotels ed meestal nog kompleet ingericht alsof de eigenaar ieder moment thuiskomt.
Heb in Schotland en Noorwegen gefietst. Landschappelijk gezien vond ik Schotland toch wel mooier. Bovendien zijn in Noorwegen sommige routes in de lente misschien nog niet goed begaanbaar.

Schotland en Noorwegen halen het in mijn ervaring lang niet bij de binnenlanden van IJsland: ongelooflijke variaties, mooie kleuren, snel wisselende weersomstandigheden, barre landschappen: de natte droom van een landschapsfotograaf, maar niet die van marsepein 8) Zie voor foto's ook de website onder dit bericht. Overigens niet voor de lente.

Maar het is me niet helemaal duidelijk wat nu precies je vraag is: naar welk land je gaat of dat je een metgezel zoekt...
Hoi ,

Dank voor jullie reactie!
IJsland staat op het verlanglijstje, alleen weet ik niet goed wanneer we dit daadwerkelijk zullen beleven. Hier mag ik niet allen vertrekken, Hilde (mijn schoon madam) wil dit namelijk niet missen.
We hebben het dit jaar uitgesteld en zoals het er nu voor staat zullen we het ook in 2015 niet voor elkaar krijgen.
Maar daar kan ik niet op wachten en stilzitten is achteruitgaan zeggen ze...
Het advies van beiden vind ik leuk.
Misschien dat ik beter eerst Schotland fiets in het vroege voorjaar of misschien late winter, en in het najaar Noorwegen lapland.
Ik krijg al de kriebels
Bedankt voor de reacties
Danny
nobbiomatic schreef:schotland ben ik nooit geweest....noorwegen wel.

als je in het zuiden blijft kun je bv de RV 51 of de RV 55 volgen, daar heb je al veel natuurschoon en ook mensen. wil je echt ruig en ook bijzondere mensen ontmoeten, dan moet je omhoog en naar lapland gaan. De "oldschool" Lap is zeer bijzondere.. Je kunt ook de oude E6 nemen en daar de vertakkingen gaan zoeken, je komt dan heel veel vergane glorie tegen ..verlaten huizen/hotels ed meestal nog kompleet ingericht alsof de eigenaar ieder moment thuiskomt.
Hoi Nobiomatic,

Dit spreekt me ook wel erg aan , het Urban en verlaten huizen ed.
heb je hier ergens meer info over?

Alvast dank
Daniel