Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Inn Radweg vanuit Passau? - Forum Wereldfietser

Inn Radweg vanuit Passau?

Alle sites die ik kan vinden over de Inn radweg, gaan er vanuit dat je die stroomafwaarts afegt, en eidigt in Passau. Zoadt je ook bergaf rijdt, grotendeels. Nu vroeg ik me dus af, hoe zwaar is de route vanaf Passau stroomopwaarts? Iemand daar ervaring mee?
Kijk even op GPSIES http://www.gpsies.com/map.do?fileId=uxm ... anguage=en Dan zie je onderaan een profiel van de route en kun je je eigen conclusie trekken. Aan de andere kant, als je de route vanaf de bron wil volgen hoe kom je dan daar dan? Lekker lui met de trein naar Sankt Moritz? Mij lijkt het leuker andersom en dan nog een tijdje in Zwitserland rond te touren, genoeg mooie passen daar in de buurt.
Bedankt! Ik moet meer op GPSIES kijken, interessat...
Aan het hoogteprofiel te zien heb ik een dag of twee drie om in vorm te komen voor het klimmen begint :wink:
En als het tegenvalt keer je om en rolt naar et dichtsbijzijnde station om toch de trein naar de bron te nemen ofzo :D
Ik heb hem ook zo gefietst. Is goed te doen hoor. Daarna de Ennsroute naar de Donau. Is zeker de moeite waard.
Inderdaad....dat ziet mooi! En in die richting valt het steigingspercentage ook mee als ik zo lees...
Ik zou vanuit Maloja fietsen. Gemakkelijker alleszins en ook even mooi qua natuur en andere bezienswaardigheden.
Kan men vanuit Passau met de trein vlot naar het beginpunt?
Wie heeft dit al gedaan?
Is er een treinverbinding van Passau naar Maloja om de fietsen me te nemen? Rechtstreeks?
www.sbb.ch/home.html al geprobeerd? Maloja ligt in Zwitserland, dus je zal het best via Basel en Zurich reizen in elk geval...
Zurich - Chur, trein
Chur - St Moritz, trein
St Moritz naar Maloja is een bus, want Maloja heeft geen station, maar de bus neemt kennelijk wel fietsen mee, zoals zoveel Zwitserse bussen.
Maar tenzij je absoluut de bron wil zien, zou ik in St Morits beginnen, Simpeler qua vervoer.
fietser48 schreef:Is er een treinverbinding van Passau naar Maloja om de fietsen me te nemen? Rechtstreeks?
Ja, maar rechtstreeks is wat te veel gevraagd...
Een voorbeeld voor vandaag: (zie Die Bahn):
Passau Hbf Di, 09.12.14 vertrek 13:16
München Hbf aankomst 15:35 25
München Hbf vertrek 16:33
St. Margrethen aankomst 19:18
St. Margrethen vertrek 19:47
Chur aankomst 20:48
Chur vertrek 20:56
St. Moritz aankomst 22:58
Als je begint met de nachttrein naar Munchen, is het een wat fijner schema natuurlijk ;-)
Blijft dat je zo de rivier volgt, en niet de meest directe weg vanuit Nederland denk ik. Maar als het mooie spoorroutes zijn, is het natuurlijk te overwegen, als je de tijd hebt.
Hartelijk dank aan allen voor de info!!!