Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Berggrafieken maken - Forum Wereldfietser

Berggrafieken maken

Ik ben bij het googlen naar online reliëfkaarten bij toeval gestuit op deze website: http://www.2travel2.nl/Kaarten/relief-o ... etsen.html
Hiermee kan je grafieken van berghellingen en dergelijke zelf maken, door op het kaartje (maximaal 10) rode markers op je etappe te plaatsen en dan verschijnt er een berggrafiek onder het kaartje. Denk wel eraan dat je in Mode of travel (hier vlak onder het kaartje) op bicycling moet instellen. Als je met de muis over het blauwe grafiek gaat, beweegt er een groene marker over de etappe op het kaartje, dus weet je op welke hoogtepunten waar precies je bent.
Leuk om voor je reisverslagen een tekening van te maken, bijvoorbeeld met Adobe Illustrator!
Ha, dat gaat best handig zo. Houdt er wel rekening mee dat de hoogtedata van Google niet zo nauwkeurig zijn. Zo maak je langs het Albertkanaal veel hoogtemeters terwijl het vlak is.
Afbeelding
Ave Gone schreef:Ha, dat gaat best handig zo. Houdt er wel rekening mee dat de hoogtedata van Google niet zo nauwkeurig zijn. Zo maak je langs het Albertkanaal veel hoogtemeters terwijl het vlak is.
Afbeelding
Bedankt voor de tip. Probeer Google Earth eens, schuif het handje op het scherm over de fietsroute en de hoogtes in meters staat in de onderbalk aangegeven, naast de coördinaten. Wat ik in Ierland heb gefietst, klopt dit volgens mij wel.
Kijk maar eens op deze https://www.google.nl/maps/@53.2161928, ... IJUr3g!2e0 en draai met de muis het beeld 360 graden rond. Hier heb ik gefietst, het is 491 meter hoog. Maar wat had ik daar een harde tegenwind Beaufort 7! Een hele klim zo vanaf Dublin Airport.
Ik heb al min of meer geconcludeerd dat de hoogtedata van google best kloppen bij vloeiende hoogteversschillen maar vaak tot meestal in de fout gaan bij steile rotswanden en dus ook bij bv ingegraven doorgangen. Het Albertkanaal ligt hier tot 65 m diep ingegraven met soms verticale wanden