Onlangs ging ik langs een Koga verdeler om een WT29 te testen. Na vele reviews gelezen te hebben zou blijken dat dit een fiets is waar je eerder relaxed op zit dan sportief, net wat ik zoek!
Helaas was mijn maat niet aanwezig .
Toen ik de verkoper vertelde wat ik over deze fiets had gelezen zei hij me dat ik er compleet naast zat, want volgens hem is de WT29 een sportieve fiets. Gezien ik iets zoek met 50mm banden moest ik volgens hem via Koga Signature een KS-TR28 frame als basis gebruiken en daaronder 50mm wielen onder zetten. Véél comfortabeler dan de WT29 (volgens hem). Helaas had hij geen testmodel dus ik kon het niet proefondervindelijk bevestigen/ontkennen. Iemand ervaring met de KS-TR28 in combinatie met 50mm banden?
Tijdens het (vrijblijvend) samenstellen van een fiets via signature zei hij een paar zaken waar ik vragen bij heb, vandaar dit topic.
1) Magura remmen zijn niet meer van deze tijd, wel schijfremmen???? Vreemd lijkt mij, maar één van zijn argumenten was de betere remkracht, weinig of geen onderhoud en vooral geen slijtage van de velg. Na enkele bedenkingen mijnentwege bleef hij bij zijn standpunt. Meer nog, volgens hem verkoopt hij nauwelijks fietsen zonder schijfremmen.... Hmmm..
2) Het is beter om een smallere velg te kiezen (KM19 ipv KM21) omdat het gewichtsverschil van 200g een enorm verschil maakt als het wiel draait, dus draaiende massa wordt. Ik ben geen fysicus dus ik heb daar geen zicht op. De stabiliteit van een bredere velg heeft weinig of geen effect volgens hem. Ik dacht initieel voor een bredere velg te kiezen. Fout/juist?
3) De gates centertrack is vele malen beter ontwikkeld dan de originele riem. Veel minder problemen volgens hem en een veel langere levensduur. Riem moet ook pas om de 10000km opgespannen worden en verder totaal geen onderhoud. Toen ik hem fijntjes over de visie van o.a. Santos vertelde (voorstanders van de originele riem), wees hij dit af met het argument dat er waarschijnlijk iets anders achter zit (misschien hebben ze bij Santos een grote stock van de originele riem en daarom dat verhaal). Vreemd antwoord volgens mij. Anderzijds constateer ik ook dat Idworx ook voor de centertrack kiest. Hmmm....
De verkoper kon heel overtuigend praten, maar met deze stellingen begon ik toch een beetje argwaan te krijgen, of heb ik het mis? Het gaat er mij uiteraard niet om deze verkoper zwart te maken, maar ik vraag me af of zijn argumenten steek houden en het niet eerder verkooppraatjes zijn.
Alle reacties zijn welkom!
Helaas was mijn maat niet aanwezig .
Toen ik de verkoper vertelde wat ik over deze fiets had gelezen zei hij me dat ik er compleet naast zat, want volgens hem is de WT29 een sportieve fiets. Gezien ik iets zoek met 50mm banden moest ik volgens hem via Koga Signature een KS-TR28 frame als basis gebruiken en daaronder 50mm wielen onder zetten. Véél comfortabeler dan de WT29 (volgens hem). Helaas had hij geen testmodel dus ik kon het niet proefondervindelijk bevestigen/ontkennen. Iemand ervaring met de KS-TR28 in combinatie met 50mm banden?
Tijdens het (vrijblijvend) samenstellen van een fiets via signature zei hij een paar zaken waar ik vragen bij heb, vandaar dit topic.
1) Magura remmen zijn niet meer van deze tijd, wel schijfremmen???? Vreemd lijkt mij, maar één van zijn argumenten was de betere remkracht, weinig of geen onderhoud en vooral geen slijtage van de velg. Na enkele bedenkingen mijnentwege bleef hij bij zijn standpunt. Meer nog, volgens hem verkoopt hij nauwelijks fietsen zonder schijfremmen.... Hmmm..
2) Het is beter om een smallere velg te kiezen (KM19 ipv KM21) omdat het gewichtsverschil van 200g een enorm verschil maakt als het wiel draait, dus draaiende massa wordt. Ik ben geen fysicus dus ik heb daar geen zicht op. De stabiliteit van een bredere velg heeft weinig of geen effect volgens hem. Ik dacht initieel voor een bredere velg te kiezen. Fout/juist?
3) De gates centertrack is vele malen beter ontwikkeld dan de originele riem. Veel minder problemen volgens hem en een veel langere levensduur. Riem moet ook pas om de 10000km opgespannen worden en verder totaal geen onderhoud. Toen ik hem fijntjes over de visie van o.a. Santos vertelde (voorstanders van de originele riem), wees hij dit af met het argument dat er waarschijnlijk iets anders achter zit (misschien hebben ze bij Santos een grote stock van de originele riem en daarom dat verhaal). Vreemd antwoord volgens mij. Anderzijds constateer ik ook dat Idworx ook voor de centertrack kiest. Hmmm....
De verkoper kon heel overtuigend praten, maar met deze stellingen begon ik toch een beetje argwaan te krijgen, of heb ik het mis? Het gaat er mij uiteraard niet om deze verkoper zwart te maken, maar ik vraag me af of zijn argumenten steek houden en het niet eerder verkooppraatjes zijn.
Alle reacties zijn welkom!