Na een aantal trekkings in Nepal (nog voor de tragedie begin dit jaar EBC met mijn vader gewandeld) en fietstochten door de Atlas en Pyreneeën, begint bij het idee en verlangen te ontstaan om vanuit China naar Lhasa en vervolgens naar Everest Base Camp ( Tibetaanse kant ) te fietsen.
Ik heb me hier nog niet echt in verdiept maar verneem hier en daar dat de weg vanuit China naar Tibet niet altijd open staat voor publiek...
Ik vraag me af of mijn idee uberhout mogelijk is, zij het met wat geluk, om met de fiets Base Camp te bereiken.
Heb ik een permit nodig voor het traject Lhasa Base Camp?
Zijn er wegen die meer kans op slagen hebben dan andere?
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit of een van deze trajecten?
Ik heb de mogelijkheid om in November/December/Januarie te fietsen.. Warme wanten weer waarschijnlijk, maar daar kan ik me tegen kleden
Alvast bedankt
Vince
Ik heb me hier nog niet echt in verdiept maar verneem hier en daar dat de weg vanuit China naar Tibet niet altijd open staat voor publiek...
Ik vraag me af of mijn idee uberhout mogelijk is, zij het met wat geluk, om met de fiets Base Camp te bereiken.
Heb ik een permit nodig voor het traject Lhasa Base Camp?
Zijn er wegen die meer kans op slagen hebben dan andere?
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit of een van deze trajecten?
Ik heb de mogelijkheid om in November/December/Januarie te fietsen.. Warme wanten weer waarschijnlijk, maar daar kan ik me tegen kleden
Alvast bedankt
Vince