Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Salamanca - Brussel op & met de fiets - Forum Wereldfietser

Salamanca - Brussel op & met de fiets

Hallo!

Ik ben van plan om deze zomer ??n of twee weken spaans te leren in Salamanca en vervolgens met de fiets naar Belgi? te komen. Ik worstel echter nog met een aantal twijfelfactoren + onduidelijkheden. Info + aanmoediging is dus welkom :oops:

TRAJECT
Het meest voor de hand liggende lijkt me, om de Camino del Cid te volgen tot Leon en vandaar over te gaan naar Santiagoroute (in tegengestelde richting dan).
Wat denken jullie? Alternatieven?
Frankrijk is tot nu toe nog ??n zwart gat ...

Ik heb maar een 3tal weken voor deze afstand. Als iemand weet welke trajecten minder de moeite waard zijn en met een dagje treinen kunnen afgesneden worden... Een voorwaarde is wel dat mijn fiets in zijn geheel op die trein kan. Voor mij geen ge'dismantelde' fiets :roll:

SPANJE = FIETSLAND???
Is Spanje eigenlijk wel een geschikt fietsland?
Mogelijke tegenwerpingen:
- Te warm, zeker in augustus en september
- Te weinig en slechte campings
- Te gevaarlijk voor een meisje alleen, omdat je te weinig dorpen tegenkomt :?
- Te stijle bergen
- Te veel autostrade en wegenwerken, te weinig rustige wegen.
-...

PS: De bedoeling is dat je me van het tegendeel overtuigd. Ik heb nl echt veel zin om dit te doen :wink:

Thx,

Ruth
Hoi,

Ik citeer je even achter ">"-tekens.

> Ik ben van plan om deze zomer ??n of twee weken
> spaans te leren
Da's rap!

> in Salamanca en vervolgens met de fiets naar Belgi?
> te komen. (3 weken)
Het kan. Hoeveel fietsvakantie-ervaring heb je?

> Het meest voor de hand liggende lijkt me, om de
> Camino del Cid te volgen tot Leon en vandaar
> over te gaan naar Santiagoroute (in tegengestelde richting dan).
Ik zou van Salamanca gewoon naar Burgos fietsen.

>Wat denken jullie? Alternatieven?
Alle kleine weggetjes op de kaart die je kunt vinden.

> Frankrijk is tot nu toe nog ??n zwart gat ...
Ook daar is het nu lente. Frankrijk is een goed en fijn fietsland als het zomert.

> Ik heb maar een 3tal weken voor deze afstand.
> Als iemand weet welke trajecten minder de moeite
> waard zijn en met een dagje treinen kunnen afgesneden
> worden...
Als je in september in Noord-Frankrijk bent en je treft slecht weer, dan is de zomersfeer er snel af. Ook wordt het dan 's avonds snel donker. Ik zou dus vooral van het zuidelijke deel genieten.

> SPANJE = FIETSLAND???
JA

> Mogelijke tegenwerpingen:
> - Te warm, zeker in augustus en september
Nee, dat geldt niet voor de hoogvlakte van Noord Spanje. Tegen 20 september ben ik er wel eens afgedropen omdat het overdag maar 11 graden wilde worden. En zelfs in augustus moet je een goede slaapzak hebben.

>- Te weinig en slechte campings
Wat is slecht? Weinig zijn er wel, maar je kunt - als je niet wilt wildkamperen - ook in een hotelletjes gaan.

> - Te gevaarlijk voor een meisje alleen,
> omdat je te weinig dorpen tegenkomt

Toen ik op ??n dag 18 dorpjes had gezien heb ik eens geschap dat er 40.000 dorpen zijn in Spanje. Ze zijn alleen klein. Gelukkig zijn het ook van de soort dorpjes waar geen bandieten zijn omdat er niets te halen is.

> - Te stijle bergen
Vanaf Salamanca valt dat nogal mee.

- Te veel autostrade en wegenwerken, te weinig rustige wegen.
De snelweg en alle andere doorgaande wegen moet je inderdaad mijden als de pest. De kleintjes zijn de fijntjes zoals dat heet.

> PS: De bedoeling is dat je me van het tegendeel overtuigd.
Werkt het al? ;)

Groeten, Leon

Bedankt voor de reactie Leon!

Het begint idd al een beetje te werken.

Ik onthoud dat Spanje een verfrissend temperatuurtje heeft, er veel dorpjes en weinig bandieten zijn, verder veel aangename fietswegeltjes en niet zoveel bergen (enkel bergaf :wink: ) Dat komt wel goed.

Ik weet niet wat er zo rap is aan 2 weken spaans leren, je weet immers niet hoeveel ik daar ga bijleren. Als jij dan vind dat ik dat rap kan, neem ik dat als een compliment :D

Is het traject Salamaca- Burgos trouwens mooi?

Of als iemand me nog andere aan- of afraders kan bezorgen, ga je gang 8)

Groet,

Ruth