Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onderdelen kopen in buitenland - Forum Wereldfietser

Onderdelen kopen in buitenland

Is er iemand die wel eens onderdelen koopt in buitenland?
Is dit goedkoper/beter?
Zeker! Vooral in Duitsland en ook Engeland is het goedkoop inkopen doen. Een paar betrouwbare webshops:

bike-components.de
bike24.de
bike-discount.de
meilenweit.net
rose.nl
chainreactioncycles.com
wiggle.com
sjs-cycles.co.uk
ik bestel bijna al mijn fietsonderdelen bij bike-components. Scheelt een hoop geld en de service is gewoon goed.
Gebruik de zoekfunctie!

Het antwoord: ja, heel veel mensen en over het algemeen met positieve ervaringen.

Renaat
ja, fietsonderdelen. meestal duitsland. scheelt al snel 20 tot 30 procent.

en ook veel uit china. levertijd via de chinese sites is ongeveer 3 tot 4 weken. als je via een kontaktpersoon bestelt die daar woont dan is het 2 tot 3 dagen, maar zitten er wel wat verzendkosten bij. prijsverschil is 50 procent en hoger. in sommige gevallen is de kwaliteit wat minder, gezien het prijsniveau vind ik dat geen bezwaar.

uit amerika meestal via ebay
toevoeging...

ook in nederland kan het juist extreem goedkoop zijn...als ik onderdelen zoek/bestel dan loop ik een aantal standaard sites door en maak dan mijn beslissing.
Als mijn lokale fietsenmaker datgene wat ik zoek niet heeft, of niet kan leveren, bestel ik via internet.
Persoonlijk goede ervaring met Wiggle.nl. Vaak zeer gunstige prijzen en heel snel geleverd.
Ik kan jammer genoeg geen nederlandse websites opnoemen die kunnen concurreren met de duitse en engelse wat assortiment en prijs betreft.
Alleen voor gangbare zaken wil ik nog wel eens naar de LBS fietsen, het is jammer maar waar, men heeft steeds minder op voorraad, en ook niet voor een aantrekkelijke prijs. Bestellen willen ze de meeste dingen wel, gezien de levertijd en wat dan gaat kosten bedank ik dan meestal vriendelijk.
Ik haal ook bijna alles bij bikecomponents.de, niet beter want hetzelfde wat ik in NL zou kopen,wel goedkoper en snel geleverd (voorraadartikelen).
Als het puur prijstechnisch is, gun ik de lbs tot op zekere hoogte graag het voordeel. Betaalt zichzelf op allerlei manieren terug. Helaas weet ik uit ervaring ook dat dit zeldzaam begint te worden....
Ik koop weinig bij gewone fietswinkels, wel vrij veel bij m-gineering, al was het maar vanwege de vaak best scherpe prijs, de geweldige service en het onovertroffen deskundige advies en exotische assortiment. Verder inderdaad ook in Duitsland, tot volle tevredenheid.
Wim
Idd binnen nl verschillen de prijzen ook wel. Maar bv. banden heb ik slechte ervaring mee via internet.
Nou genoeg tips. Ik ga er mee aan de slag!
Bedankt allemaal.