In juli ga ik 14 dagen door Schotland fietsen, de meeste tijd zal ik gaan wildkamperen maar de laatste dag zit ik waarschijnlijk ik Edinburgh. Nu is wildkamperen op de Royal Mile niet echt een optie, dus ben ik op zoek naar een hostel waar een fiets veilig opgeborgen kan worden. Weet iemand zo'n hostel? Andere tips?
Je bent nieuw hier, dus is het niet ongewoon te vragen: heb je al in de Fietsvakantiewiki gekeken? Daarin worden twee sites genoemd: een voor jeugdherbergen in Schotland en een voor fietsvriendelijke accommodatie (CTC). Had je die al gezien?
Of het een fietsvriendelijke jeugdherberg is kan ik (nog) niet uit eigen ervaring melden (misschien einde zomer/in de herfst wel). Als voorbereiding op mijn reis had ik in elk geval het Edinburgh Central Youth Hostel genoteerd in mijn reisplan omdat ze aangeven dat ze een 'bike store' hebben. Bel of mail ze over de details van die fietsenberging zou ik zeggen.
Ik vond de site Beds for Cyclists, een advertentieplatform, zo lijkt mij. Mogelijk handig voor de adressen (4 stuks in Edinburgh) vanwege twee interessante zoekcriteria: 'secure bike lockup' & 'bike washing' (iets voor de echte fetisjist: lekker samen met je fiets onder de douche

Nog een link uit mijn bookmarks: Cycle-friendly Scottish hostels. Op die pagina worden diverse hostels in Edinburgh genoemd met parkeergelegenheid voor fietsen. Omdat mijn reisplan voor het noordelijk deel van de UK allerminst vaststaat, zocht ik nog geen details op/heb die nog niet benaderd.
Net als BravoLima houd ik me aanbevolen voor een insiders' tip.