Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verenigde Staten - zomer 2005 - of toch weer oost-europa? - Forum Wereldfietser

Verenigde Staten - zomer 2005 - of toch weer oost-europa?

Na allerlei fietsvakanties in Europa (waar ik nog lang niet op uigekeken ben) wil ik nu graag eens naar de V.S.
Liefst een noordelijke Coast-to-coast van Seattle tot Boston. Maar voor zo'n afstand heb ik aan 1 zomervakantie van 7 weken niet genoeg.
Wie heeft er zin om een leuk plannetje te verzinnen?
En anders wil ik ook wel weer naar Roemenië....

Christiaan
Hey,

Ik ben Vienna, 25 jaar en woon in Belgisch Limburg. Zelf zit ik met een gelijkaardig probleem: ik zou ook wat verder van huis op fietsvakantie willen, maar de tijd is te kort en ik vind niemand om mee te gaan. Ik had zelf al in gedachten om met de fiets naar Portugal te reizen en eventueel ook terug te keren per fiets. Eigenlijk maakt de bestemming niet zoveel uit, als ik maar minimum een maand kan fietsen.
Ik ben al met de fiets in Santiago de Compostela en in Venetië geraakt.
Ook dit jaar zou ik het liefst overnachten op campings, om het betaalbaar te houden.
Ben je geïnteresseerd? Laat me dan gauw iets weten!

Greetz,
Vienna
Hallo,

Als deze oproep niet meer van toepassing is, zou je wel zo fatsoenlijk mogen zijn om dat aan te geven. Dit bespaart andere zoekers enige moeite.

Bedankt voor uw begrip,
Vienna

Onzin, je kunt best coast-to-coast in 7 weken! Ik heb het in 6.5 gedaan, maar heb wel valsgespeeld door de trein genomen van Chicago naar Denver :-) Toch zo'n 1500 km. Je hoort wel dat de reis van oost naar west te verkiezen is boven het omgekeerde, omdat het landschap in het westen interessanter is. Ik ben geneigd het daarmee eens te zijn. Ook neemt de bevolkingsdichtheid gemiddeld genomen af alsmede het aantal roadkills per strekkende kilometer.Wat mij tegenviel is de beschikbaarheid van rustige B-wegen in dunbevolkte gebieden. Ik heb een aantal keren onverharde wegen geprobeerd, maar heb daar na een paar negatieve ervaringen (rul zand met kiezelstenen en onbefietsbaar, en bovendien kan het 10-tallen kilometers duren voor er een eind aan komt) links laten liggen. Het heeft weinig zin om de gemiddelde amerikaan naar de begaanbaarheid te vragen, want die hebben geen benul van het fenomeen fiets, en al helemaal niet als die beladen is. Desalniettemin: genoten. Mooi land, aardige mensen (de douane-beambte bij de start in Washington DC raadde me af te veel naar het zuiden te gaan, want daar, zo was hem bekend, rijden sommige mensen fietsers van de weg voor hun lol), prachtige landschappen. Veel plezier.