Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietstas fastrider - Forum Wereldfietser

fietstas fastrider

Hallo,

Ik ben nog een beginneling op het vlak van fietsvakanties.
Ik wil een goede fietstas kopen 2 losse voor achterop.
Nu heb ik een fietstas gezien van fastrider een waterdichte 25 L
Zijn er mensen hier die met deze fietstas ervaring hebben?

http://hollandbikeshop.com/fietstassen/ ... 25l-grijs/



Ik ben ook nog op zoek naar een goed slaapmatje en een goede 2 persoons licht gewicht tentje.

Wie heeft er tips voor mij.

Ook voor aankoop waar ?

Gr. Wilma
wilma1968 schreef: Ik ben ook nog op zoek naar een goed slaapmatje en een goede 2 persoons licht gewicht tentje.

Wie heeft er tips voor mij.
Geen concrete tips om de eenvoudige reden dat je vraag naar een goede tweepersoonstentje en een goed slaapmatje onmogelijk goed te beantwoorden is. Het antwoord op je vraag is immers sterk afhankelijk van de reisplannen (klimaat, reisduur, ...), persoonlijke voorkeuren, budget, ... en is dus niet voor iedereen hetzelfde.
Bovendien zijn die vragen al vaak gesteld (en beantwoord) en dus is er maar één logische start, namelijk de zoekfunctie. Doe wat opzoekwerk op dit forum, op dit forum, op www.hiking-site.nl , op de websites van fabrikanten, ...

Als je dan wat concrete ideeën hebt en een goed zicht op je wensen en toekomstplannen, dan kan je gerichte vragen stellen waar mensen een zinvol antwoord op kunnen geven.

Renaat
Ortlieb en Vaude zijn de gangbare merken fietstassen met goede redenen. Mocht je iets anders willen zeg vooral waarom. Hetzelfde geldt voor je tent + matje: wat wil je/zoek je in je spullen: licht, sterk, duur, rood, groot, klein, zwaar, etc...
Ik zou vooral zeggen: ze zijn te klein.
Je wil twee losse tassen voor achterop..........dan is 25 liter weinig (ter vergelijking: Ortlieb back-roller is 40 liter, en de (kleine) front-roller 25 liter)......de tip van 'goede tassen zijn Vaude en Ortlieb': helemaal mee eens

Overigens heb ik voor huis-tuin en keukengebruik (dus niet voor fietsvakanties) ook een fastrider-fietstas: ze zijn zeker lekker regenbestendig
Theo B schreef:....dan is 25 liter weinig (ter vergelijking: Ortlieb back-roller is 40 liter, en de (kleine) front-roller 25 liter)...
Of ik ben heel kippig, maar volgens mij geeft de leverancier van de in de link voorgestelde tas het volume van één enkele tas op. Het volume van twee achtertassen komt dan op 50 liter uit en is dan groter dan Ortlieb.
De tas is volgens de link niet leverbaar en duurder dan de lichtere (380 gram totaal voor 2 tassen) Ortlieb Backroller City (die ik in een aanbieding zag, zie dit topic). Als je meer dan 2*20 liter nodig hebt, kijk dan ook naar de iets grotere Vaude Aqua Back (2*24 liter).
wilma1968 schreef:...Ik ben nog een beginneling op het vlak van fietsvakanties. ...
Een verzameling goede tips vind je op de Fietsvakantiewiki. Voor beginners is de handreiking van Wim Jongman een uitstekend startpunt.

Update - 2014.06.08
Lees net dat je je keuze hebt gemaakt. Succes!
Hallo ,

Ik heb uiteindelijk de Ortlieber roller city tassen gekocht 2 voor 2 achter.