Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met de racefiets naar Avignon - Forum Wereldfietser

Met de racefiets naar Avignon

Hallo iedereen,

Op 21 mei vertrek ik zelf met 2 vrienden met de racefiets naar Avignon vanuit Brussel. We vinden hier en daar informatie over een paar routes die naar het zuiden leiden (waaronder die van Paul Benjaminse het vaakst voorkomt). Mijn vraag is nu of deze routes geschikt zijn voor racefiets met dunne bandjes? Zoniet, zijn er alternatieven eventueel voorzien van GPS tracks? Hopende dat we hier iets meer info krijgen van ervaren vakantiefietsers.

Alvast heel erg bedankt!

Frederik
De groene weg is geschikt voor racefietsen. Komt door Avignon.
De route van Paul Benjaminse is niet geschikt voor racefietsen dan?
frederikh schreef:De route van Paul Benjaminse is niet geschikt voor racefietsen dan?
Het antwoord vind je op de site van Benjaminse zelf.
Dank je, had erover gelezen blijkbaar. Enige voorkeur voor een bepaalde route. Eventueel eigenschappen of karakteristieken van één of beide?
Ik heb zelf in zomer 2012 de route van Benjaminse gereden met racefiets en bepakking, en de route is prima te doen. Er waren maar enkele plekken waar ik besloot om iets van de route af te wijken en op asfalt te rijden ipv een schelpenpad. Dat had overigens meer met mijn eigen voorkeur te maken dan dat het daadwerkelijk onfietsbaar was.