Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bitcoins en cheque - Forum Wereldfietser

Bitcoins en cheque

Leuk! Wij hebben onze eerste fiets (idworx Easy Rohler) verkocht voor bitcoins.

En een paar fietsen niet verkocht omdat de cheque uit de Verenigde Arabische Emiraten vals was. Maar dat had ik wel verwacht :lol: :lol:
Afbeelding
Gefeliciteerd! Alleen is het niet zo heel netjes om alle bankinfo plus handtekening van de koper op internet te zetten.
Ik neem aan dat dat de valse is, anders start Eric binnenkort zijn tweede oostelijke filiaal.
Dat is een hele dure fiets. Welke componenten zouden hier op zitten?
En die cheque is niet eens in NL te innen...:(
Volgens de bedrijfsrecherche van mijn bank is dit een truuk.
Een buitenlands bedrijf bestelt een of twee goederen. Daarop maken ze te veel geld over. Als dat lukt, vragen ze vervolgens om het te veel betaalde bedrag naar hun rekening over te boeken.

Ik heb in ieder geval het contact met dat bedrijf verbroken.
En Alien (hoe heet je werkelijk? Je lijkt wel een bedrijf uit de VAE :lol: ; Gebruik gerust hun valse handtekening en andere info als je wilt.
Van precies diezelfde bank heb ik enkele jaren geleden ook een cheque met enkele duizenden ponden erop voor een fiets ontvangen, terwijl er eigenlijk nog geen koop was gesloten. Dit is de zg. Nigerian route. Als je erop ingaat heb je een probleem: je bent medeschuldig aan witwassen.
dit is ondertussen een wel heel erg gekende truc, en word al jaren toegepast....
In ieder geval weten ze in de VAE wel wat een Pinion en Rohloff naaf is. Want ze wilden twee Koga's Wordltravellers 29.

Zouden ze dit forum hebben gevolgd om zo te weten te komen wat goed is?

Zou er een infiltrant zijn?

Zou het iemand met een fake-naam zijn. Euh, dan zijn er heel veel mogelijke infiltranten :lol:
Eric Schuijt schreef:In ieder geval weten ze in de VAE wel wat een Pinion en Rohloff naaf is. Want ze wilden twee Koga's Wordltravellers 29.

Zouden ze dit forum hebben gevolgd om zo te weten te komen wat goed is?
:) Op je website gekeken wat je duurste fiets is?

Carl
Of is het een VAE 1 april grap. Net als je Pinion en Rohloff. ;) In ieder geval fietste deze super. En oh ja, als je deze kan vergulden dan kom je wel aan het bedrag op de cheque. ;)