Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De wind in Maleisie in Mei Juni - Forum Wereldfietser

De wind in Maleisie in Mei Juni

Hallo,

Wij zijn van plan komende Mei of Juni langs de oostkust van Thailand en Maleisie van Bangkok naar Singapore te fietsen. Nu weten we dat er daar een forse wind kan staan, maar kan iemand ons vertellen uit welke richting die komt in die twee maanden. 2000 duizend kilometer tegen wind klinkt niet zo aantrekkelijk.

Alvast bedankt.

Bas en Sandra

hallo,

Aan een overheersende windrichting, kan ik je net helpen maar ik zou de het reisadvies van min. Buitenlandse zaken (www.minbuza.nl) in de gaten houden. In de drie moslim provincies in het zuidoosten van Thailand is het erg onrustig op het moment.
Via de west-kust van Thailand naar maleisie gaat ook prima en erg mooi. Veel nationale parken (bv Khao Sok) en na de tsoenami hebben ze aan de westkust het toerisme extra hard nodig. Dan in maleisie oversteken naar de oostkust, binnnenland van Maleisie is wel bergachtig maar vlak is ook maar vlak :wink:


Succes met de voorbereidingen
Philip

De route van Philip staat op het programma van Asian Way of Life: www.awol.nl
Diverse nationale parken in Thailand (Ko Karutao) zijn in mei en juni wel officieel gesloten. Er gaat dan geen ferry en er is geen voedsel op de eilanden te koop.

Hallo,

Om door Thailand te fietsen heb je geen routeboekje van welke organisatie nodig, ook niet van Asian Way of Life.
Zoals je ziet zit je al snel op een stukje 'route' van een van de organisaties.
Gewoon een goede, gedetaileerde kaart kopen en je kunt beginnen om je eigen route te bepalen.

Op weg naar de vrijheid.

Succes

Ik heb -ter inzage- een dik boek met daarin alle weertabellen van pakwg 800 plekken op de wereld. In deze pil staan onder andere de gemiddelde en absolute maximum- en minimumtemperatuur, de gemiddelde luchtvochtigheid en de overheersende windrichting. Dit is per maand gemeten.
Ik ben van Singapore naar Bankok gefietst. Heb weinig harde wind meegemaakt. Kijk eens op de site van Mr. Pumpy. Hij heeft wellicht bruikbare informatie voor jullie.
http://www.mrpumpy.net/

Jenne Oosting
Bas Pepping schreef:Hallo,

Wij zijn van plan komende Mei of Juni langs de oostkust van Thailand en Maleisie van Bangkok naar Singapore te fietsen. Nu weten we dat er daar een forse wind kan staan, maar kan iemand ons vertellen uit welke richting die komt in die twee maanden. 2000 duizend kilometer tegen wind klinkt niet zo aantrekkelijk.

Alvast bedankt.

Bas en Sandra
Hoi Bas en Sandra,
Wij hebben daar ook gefietst maar ik kan mij niet herinneren dat de wind daar zo extreem was.
Groet,
Marco

Ik heb Maleisi? in maart 2003 van noord naar zuid gefietst langs de oostkust, totaal geen last gehad van wind. Zou het in mei-juni zo anders zijn?

Bedenk wel: de veerboot van Tioman naar singapore gaat niet meer, dus als je het tegen die tijd zat bent, is die vluchtroute niet langer beschikbaaR.