Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gazelle ultimate fietsvakantie - Forum Wereldfietser

gazelle ultimate fietsvakantie

Ik overweeg aanschaf gazelle ultimate trekking voor fietsvakantie (met kinderen in Europa 2 weken). Is dit slimme keuze?
Ik twijfel vooral omdat er een carbon voorvork inzit en voor zover ik begrijp kan daar geen lowrider voor fietstassen op gemonteerd worden. En ik wil wel voor fietstassen kunnen gebruiken.
Het zal geen slechte fiets zijn, maar persoonlijk vind ik de zithouding op een stadsfiets lijken en de carbon vork is kwetsbaarder. Eindelijk is het gazelle wel gelukt om een naafdynamo in een fiets van >1000 euro te plaatsen. Twee jaar geleden waren dit nog batterij lampen :(

Voor het zelfde budget is er veel anders te koop oa. Cube en Rose. 28'' banden is geen probleem in de europa en een geveerde voorvork ook niet, mits deze een stalen veer heeft ipv een luchtkamer.
Ik heb een Gazelle Ultimate Excellent. Dat is een erg fijn rijdende fiets, ook met een erg comfortabele carbonvork, maar minder fijn met bagage. (en dan ben ik nog een lichtgewicht reiziger, zowel persoonlijk als wat mijn bagage betreft)
Let op het aantal spaken in het achterwiel, en de stevigheid ervan. (op mijn fiets zitten achteraf bezien van die spaken in 'fantasie-patroon', twee aan twee, hoewel ik geen enkel probleem heb gehad tot nu toe wordt dat niet gezien als optimaal voor fietsvakanties)

Kortom; bij een ruim (bagage)gewicht zou ik een andere fiets nemen.
Hoewel mijn fiets natuurlijk weer een andere is dan de voorgestelde fiets.
En het Gazelle damesframe gaat denk ik, afgaande op de foto op de Gazelle website, niet veel stevigheid geven met bagage. Ik zie overigens geen carbon voorvork vermeld staan.
Klopt, geen carbon voorvork. Nooit doen trouwens.
Ze laten er dan ook géén low rider front op zien!

Maar dan verder in de wervingsfolder:

[i]"Het lichtgewicht aluminium frame geeft u een comfortabele zithouding"[/i].

Onzin, een comfortabele fietshouding geeft het juiste frame, afstelling zadel en stuur etc.
En voor € 1199,-- ?! Best aan de prijs, vind ik.
rienepien schreef:Ik overweeg aanschaf gazelle ultimate trekking voor fietsvakantie (met kinderen in Europa 2 weken). Is dit slimme keuze?
Er bestaan zeker fietsen met een betere prijs/kwaliteitsverhouding (met o.a. een degelijke bagagedrager). Kijk o.a. eens naar http://www.fahrradmanufaktur.de/

Maar je hebt hopelijk toch al de zoekfunctie op deze website gebruikt?!