Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in belarus - Forum Wereldfietser

fietsen in belarus

ik ben van plan deze zomer vanuit polen naar wit-rusland te fietsen en daar wat rond te kijken. ik heb van eerdere fietsers begrepen dat je moeilijk via de bialystok-hrodno weg kunt, maar wel via de bialowieza route door het natuurpark. dat ga ik dus doen. ik krijg van de consul nog nadere info over die toegangswegen met de fiets, heeft hij me toegezegd. ik wil eerst naar hrodno fietsen, dan naar minsk en terug via brest maar houd me aanbevolen voor andere aanraders wat betreft mooie steden en natuur.
ik vraag me af of er mensen zijn die ervaringen hebben met fietsen in Belarus en met name ook met wildkamperen. had je het gevoel dat je veilig was als je zo maar ergens je tentje had neergezet? vroeger waren er van die verhalen over berovingen, maar die dateren volgens de consul uit de 90er jaren. bedankt, franz
Ik ben er in 2008 geweest, en zoals je misschien wel al ergens anders op dit forum gelezen hebt, moest ik de grens over (op dezelfde plaats waar jij het land in wil) een klein stukje liften, maar dat was bij mij geen enkel probleem.

Wat betreft wildkamperen: ik ben dus wel bestolen (niet beroofd! en alleen van dingen waar de dief waarschijnlijk maar weinig aan gehad heeft) maar dat wijt ik meer aan de achteraf gezien slechte plaats die ik gekozen had dan aan de Wit-Russen. Ik was wat wildkamperen betreft toen nog erg onervaren. In een hoop andere landen had het net zo goed kunnen gebeuren. De politie en mensen aan wie ik vroeg waar ik de politie kon vinden, hebben me in ieder geval heel vriendelijk geholpen, maar natuurlijk nooit meer de boel teruggevonden.

Ik heb uiteindelijk geloof ik maar 3 nachten gekampeerd. Ik heb de indruk dat het niet echt het makkelijkste gebied was om een wildkampeerplek te vinden (ik reed weinig door bossen en het was grotendeels vrij vlak), maar ik herinner me dat niet zo goed, en zoals ik al zei, ik was een onervaren wildkampeerder, dus dat zal ook niet meegeholpen hebben.
Ik heb me niet speciaal onveilig gevoeld, maar ik ben niet zo gauw bang dus dat zegt misschien niet zoveel.
Ik vond de omgeving van Novogrudok mooi.
Vandaag hele mooie (fiets)kaarten ontvangen van Belarus! schaal 1:200.000
En welke zijn dat? Dat is voor de volgende die erheen gaat vast handige informatie. :)
Het gaat om een kaart in een boekjesvorm, kleur schaal 1:200.000
Belangstellenden kunnen mailen naar: antonbronsvoort@gmail.com