Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brooks zadel vraag - Forum Wereldfietser

Brooks zadel vraag

Ik heb mijn koga signature nu al een tijd maar ik wen maar niet zo aan het brooks zadel wat erop zit. Misschien komt het doordat ik de fiets toch niet zo veel gebruik dan ik verwacht had.

Als ik erop zit glij ik eigenlijk steeds naar voren op het zadel en voelt het alsof ik op het puntje zit. :-) Op mijn mountainbike heb ik dit probleem niet maar daar zit natuurlijk een race zadel op.

Herkend iemand dit en is daar wat aan te doen of is een brooks niks voor mij en moet ik op zoek naar een ander zadel?
In het begin is het zadel helemaal vlak en glad en willen sommige mensen er wel eens afglijden, in mijn geval vooral zijwaarts, in jouw geval blijkbaar voorwaarts.

Er zijn hier nog wel wat mensen die dat probleem hebben en die plaatsen zolang het zadel niet is ingereden de voorkant iets hoger zodat je niet naar voren glijdt.

(Inrijdtijd is afhankelijk van verschillende factoren, maar je weet dat je er ongeveer bent als je kuiltjes ziet ontstaan aan je zitbeentjes)
EnriceV schreef: (Inrijdtijd is afhankelijk van verschillende factoren, maar je weet dat je er ongeveer bent als je kuiltjes ziet ontstaan aan je zitbeentjes)
De kuiltjes natuurlijk wel in het zadel en niet in je zitbotjes. :wink:
Het glijden op een leren oppervlak, in dit geval een zadel, heeft ook te maken met de stof die er op zit of staat. Wat te denken van schoenen met leren zolen op een net in de was gezette linoleum vloer, of als je op een nieuwe leren bank of stoel gaat zitten. Gewoon goed invetten aan de onderkant en kilometers gaan maken, 200 tot 300 kilometer zou voldoende moeten zijn.

Peter
Hoeveel kilometer heb je er nu op gereden? Het naar voren glijden herken ik van mijn eerste zadel, dat was zo'n aged-versie die te snel op was. De punt iets omhoog zetten, voorkomt het glijden.
Invetten doe ik trouwens met mijn nieuwe zadel (non-aged) niet. Nou ben ik behoorlijk zwaar en volgens mij zit je dan sneller prettiger. Na een paarhonderd kilometer zat dit zadel al prettig. Zou het kunnen zijn dat de topicstarter aan de lichte kant is, of maakt dat niet uit?