Additionally, paste this code immediately after the opening tag: verd.........handig maar ............."onhandig " - Forum Wereldfietser

verd.........handig maar ............."onhandig "

Holy smoly!
wauw wat knap, vind het al bijzonder dat je zo durft te fietsen überhaupt :)
Heel indrukwekkend.

Afgelopen zomer tijdens de TransAm heb ik de eer gehad hem te ontmoeten. We schuilden samen tijdens een onweersbui bij een benzinepomp vlak voor de Grand Tetons. Hij fietste dwars door de VS van Florida naar Seattle (dacht ik). Alleen op zijn racefietst, zijn vrouw en kind begeleidden hem met de auto.
Zijn fiets was aangepast zodat hij met zijn knieën kon schakelen.

Het is een sterke fietser, hoge snelheid, lange afstanden. En ik dacht dat ik met de TransAm een prestatie had neergezet..... Diepe buiging!

-Jan
Ik zie wel eens fietsers die wel twee handen hebben er meer moeite mee hebben.

Eelco
Chapeau!
Wel even tandenpoetsen na die tijd...
Daar val je zowat van je stoel! Ik heb wel enkele gehandicapte fietsers ontmoet, maar dit slaat alles.

Onderstaande foto heb ik in 1970 in de buurt van Moresnet (Voerstreek) genomen. Ik heb met die jongens meegefietst van Luik naar Vaals. Niet zichtbaar op de foto, staat op de achtergrond een lange ijzeren spoorwegviaduct op betonnen pijlers. Mijn fiets staat hier tegen het hek.
De jongen rechts mist zijn ene hand, toch op een gewone, niet aangepaste fiets! Zoiets is me bijgebleven.

Afbeelding