Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aankoop eerste vakantiefiets - Forum Wereldfietser

Aankoop eerste vakantiefiets

Hallo,

ik heb dit onderwerp al veel zien staan op dit forum, maar ik wilde toch eventjes wat vragen over een fiets die ik gevonden heb tweedehands. Namelijk deze:

http://www.kapaza.be/fr/velo-homme/koga ... 363332.htm

Ik ben student, en op zoek naar een nieuwe fiets. Ik zoek een fiets waar ik dagelijks mee kan rijden, kleine afstanden. Maar waar ik tegelijk ook mee op vakantie kan gaan. Aangezien ik nog nooit op fietsvakantie ben geweest, maar dit mij wel aanspreekt, ben ik dus op zoek naar een degelijke, goedkope tweedehandsfiets. En na lang zoeken kwam ik bij bovenstaande uit. Ik dacht dat dit wel iets voor mij is, omdat ik zoek was naar bijvoorbeeld een oude koga, met stalen frame en goede onderdelen, die bovendien betaalbaar is voor mij :)

Ik heb de koper al gecontacteerd om de fiets eens te gaan bezichtigen. Jammer genoeg gaat er namiddag om 16h al iemand kijken, maar hij ging mij op de hoogte houden of de fiets er nog zal zijn of niet.

Mijn vrees is wel dat de fiets misschien wat te klein is voor mij, aangezien ik 1M90 ben ongeveer.

Dus mijn vraag: Wat denken jullie over deze fiets?

alvast bedankt,
Olivier Vanden bussche
Ik heb een koga globetraveller 57 cm, ben 1.86 meter met binnenbeenlengte van ongeveer 93 cm. Ik kan er op rijden, maar ben aan het sparen voor een groter frame, dus qua maat lijkt ie me niet ideaal.

Bij een 2dehandsfiets van deze prijsklasse is de slijtage van de onderdelen doorslaggevend: als je alles moet beginnen vervangen gaat de prijs snel omhoog. Deze fiets lijkt me niet het beste dat je voor je geld kan krijgen, maar op basis van de foto kunnen we de slijtage uiteraard niet inschatten.
Te klein en te duur. Je kunt beter op het Nederlandse Marktplaats kijken. Daar staan vele geschikte fietsen op.
ik dacht ik vul even de checklist in om het wat makkelijker te maken.