Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Einde van het regenjack? - Forum Wereldfietser

Einde van het regenjack?

Net tegengekomen op de website van Senzº: de drycycle fietsstuurhouder.

Afbeelding

Als ik me niet vergis is dit het accessoire welke de Fietsersbond afgelopen jaar heeft getest. De Fietsersbond lijkt wel vrij positief erover. Iemand van plan om 'm op fietsreizen te gebruiken?
Regen gaat vaak gepaard met flinke windstoten. Bij windkracht 3 heeft dat ding al geen enkele zin meer. Bij meer wind wordt het volgens mij lastig sturen. Hoewel je bij wind mee het effect van een zeilfiets kunt krijgen. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Woon-werk: ja, met idd als beperking wind.
Fietsreis: nee
dat ding werkt voor geen meter, ik zie het al gebeuren , een beetje wind en je verongelukt .....
Nou nou, wat een vooroordelen. Fietsersbond heeft 'm getest en met een grote en windvaste paraplu schijnt het nog best te werken. Ook tegen de zon overigens, volgens de schrijfster van het gelinkte artikel.
De werking zal denk ik erg van de snelheid en omgeving afhangen. In de stad met lage snelheid zal het vast werken. Voor mij door de polder en hogere snelheid denk ik niet. Dan worden mijn benen en handen alsnog nat. (daarnaast met de harde wind die ik tegen heb in 9 van de 10 gevallen is het waarschijnlijk wel zwaar trappen)
Zo weet ik er nog wel een paar, allemaal goed getest :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Paraplu wordt al jaren in dezelfde vorm gebruikt op motorfietsen in Chongqing (China), om personen achterop droog mee te kunnen nemen. Ben wel benieuwd wie er eerder met die vorm waren.....
Goed idee zeg, dan kan ik blijven bellen en sturen. De telefoon blijft dan een nog droog. Bij welke belbundel hoort ie, de altijd-blijven-bellen-op-de-fiets bundel?