Alsa wellicht?
Zie www.alsa.es.
Ik heb er niet persoonlijk ervaring mee, maar ik kan je verzekeren dat het meenemen van een fiets geen problemen oplevert.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Bedankt voor je reactie Jan. De website had ik al gevonden en gelezen dat de fiets, in een doos of tas, meenemen mogelijk is.Jan Eleveld schreef:Alsa wellicht?
Zie http://www.alsa.es.
Ik heb er niet persoonlijk ervaring mee, maar ik kan je verzekeren dat het meenemen van een fiets geen problemen oplevert.
Dag Joop. Wij zijn op 24 april 2024 met 2 fietsen in de Alsa bus van Sevilla naar Zamora gegaan. We hadden geen tas of hoes om de fiets. In eerste instantie wilde de chauffeur ons niet meenemen. Het loket van Alsa was dicht om 7.30, dus we konden geen hoezen kopen. Terug bij de bus en na ruggespraak met een collega konden de fietsen toch mee. Er was plek zat onderin en we kregen de fietsen er makkelijk in (met gedraaid stuur). Halverwege kwam een andere chauffeur in de bus en die gaf ook te kennen dat dit wat hem betreft nooit had gebeurd. Moraal van het verhaal; let goed op wat er op de site staat en handel ernaar. Overigens kwamen wij en de fietsen in topkonditie aan in Zamorra.douwe trapper schreef: ↑di 07 jan, 2014 00:21Heeft iemand ervaring met het meenemen van de fiets in de bussen van Alsa in Spanje.
Groet, Joop
Ik denk dat Joop er inmiddels wel achter is of het wel of niet kan. Maar voor iemand anders kan meer recente informatie natuurlijk wel heel nuttig zijn.
Ik gebruikte toen de naam "douwe trapper" op het forum.
Twee jaar geleden (2022), Bus en fiets, Finistere--->Compostela de fiets moest verpakt. Bij busstation en in plaatsje geen verpakking aanwezig. Uiteindelijk op de fiets terug.