Additionally, paste this code immediately after the opening tag: burkina faso - Forum Wereldfietser

burkina faso

Hallo we hebben afgelopen maand november 2013 een fietstocht door Burkina Faso gedaan zo 1600km.
Een ronde globaal van de hoofdstad Ouagadougou-Bobo -Banfora-Gaoua-Leo-Po-Ouagadougou.
Meer weten?
kijk op http://www.burkinafasoreis.nl en Marianne Velthuis kan alles regelen
Hallo,

Drie jaar geleden ook door Burkina Faso gefietst, werkelijk prachtig maar zeer arm land. Gestart in Banfora, via Bobo Dioul., Tougan en zo naar Koumbri. Deze toch wel pittige fietstocht ( alle dagen 100 tot 120 km ) bij temp. van rond de 40° door prachtige maar toch arme dorpen was een hele ervaring. Het was voor het goede doel, waterputten en groentetuintjes, dat we daar gereden hebben, en dat is echt nodig. Bij het bezoeken van de verschillende projecten zie je toch dat het echt nodig is dat we daar aandacht voor hebben in onze westerse welvaart. Maar de tochten zelf zijn echt avontuurlijk, tegen de grenzen aan van je eigen kunnen. We konden de ritten ook individueel rijden omdat we op gps reden en ook een radio bij hadden. Dus er was tijd om in de dorpen foto's te nemen en ook eventueel een foto te printen wat soms hilarische taferelen gaf.

Succes met de organisatie.



Philippe
Philippe,

kun je iets meer vertellen over je reis in Burkina Faso?
In welke maanden heb je gereisd, hoe lang heb je gereisd?
We sponsoren een project in Burkina, dus zou een fietstocht wel leuk zijn.


Jolien
Onderwerp verplaatst naar Commercieel Nieuws, omdat het reclame is voor voor een reisorganisatie.
Jolie,

geef me je e-mail adres, dan kan ik wat meer info geven en ook een filmpje over de reis.

Groetjes,

Philippe
Hoi Philippe,

Waarom wil je die gevraagde informatie niet via het forum delen? Dan kunnen andere geïnteresseerden - nu en in de toekomst - er ook hun voordeel mee doen.

Maarten
Hoi Jolien,

ja, ik was dat wel van plan maar zag dat de moderator dacht dat we met commercie bezig waren, en dacht oei. Ben pas op de Ned. website, maar al 15 jaar lid van de Belg. organisatie.
Wij hebben de tocht gemaakt in 2010, eind oktober en begin november, in totaal tien dagen. Het was een samenwerking van Broederlijk Delen en Camino Loco, een organisatie die avontuurlijke fietstochten organiseert, een zeer bekwame organisatie. Ondertussen is er ook al tweemaal gefietst in Nicaragua voor hetzelfde doel, de arme boeren helpen, en ik heb ook al gehoord dat er plannen zijn voor Oeganda in 2015.
Iedere deelnemer brengt minstens € 1000 sponsorgeld mee, meer mag natuurlijk ook.
Er staat ook een filmpje op Youtube, Dwars door Burkina Faso 2010.

http://youtu.be/00dUC05P1kk
http://www.broederlijkdelen.be
Als je nog vragen hebt laat maar horen.

Groetjes,

Philippe
Philmar schreef:ja, ik was dat wel van plan maar zag dat de moderator dacht dat we met commercie bezig waren, en dacht oei.
Philippe,

De topic starter verwijst naar een commerciële site waar je een reis kunt boeken. Daarom is hij hier terecht gekomen. Als jouw insteek niet commercieel is of zelfs met ideële achtergrond, dan zien we graag filmpjes of links. Voel je dan zeker niet geremd.
Philippe,

de Belgische organisatie ken ik. Ik hoopte dat je het individueel had gereden. Toch bedankt voor de info.

Jolien
beste Phillipe en Jolie.
Leuk dat jullie reageren op mij mail.
heb van mij moderator te horen gekregen dat er geen commercieel gedoe mag komen op de forum.
Sorry voor dit geheel maar het neem niet weg dat Burkina Faso een geweldige ervaring was voor ons.
We hebben er zo 1650km weggetrap waarvan de helft op piste wegen
De natuur en cultuur is puur en geweldig mooi.
we hebben dit land in al zijn verscheidenheid kunnen ervaren.
ook de armoede die er is en die je niet gauw vergeet.
groeten Sjaak Gresnigt
Beste Sjaak,

Commerciële uitingen mogen best op dit forum, sterker nog; er is een speciaal deel van het forum voor ingeruimd. Wel willen we graag voorkomen dat mensen denken dat ze met een bericht te maken hebben waarvan ze denken dat het geen reclame is maar dit wel blijkt te zijn.

Kortom, niets mis met het promoten van een goede reisorganisatie maar we hebben liever geen sluikreclame hier op het forum. Vandaar dat we je bericht verplaatst hebben.

Moderator