door
drestar » di 12 nov, 2013 11:12
Denk dat hier de oorzaak wel duidelijk is, scholieren fietsen vaak onbedachtzaam in groepjes door het verkeer, bij oversteek plaatsen waar auto's rijden zie ik ze vaak achter elkaar oversteken ,omdat vriendje het gehaald heeft moeten ze vaak ook nog even mee over, ook zie ik veel jongeren op de fiets met gsm in de hand, en ouderen van 70-80 jaar zijn weer erg traag van reactie in het verkeer. zulke mensen moet je gewoon geen snelle elektrische fiets meer verkopen
en op gsm gebruik op de fiets terug te komen..
ik heb het al eens gehad dat ik op een fietspad fietste waar aan het eind een splitsing was met een lantaarnpaal in het midden, kwam er zo'n scholier op de fiets mij tegemoet ,alleen kijkend op zijn gsm en geen oog voor mij. en reed nietsvermoedend de verkeerde weg helft van het fietspad op, waar ik reed dus. ik zag het al en remde,daardoor hoorde hij mij en schrok en week uit,en klapte toen vol met zijn gezicht op de lantaarnpaal, dus dat werd voor hem een paar dagen ziekenhuis en fiets en gsm waren ook kapot. dus ze moeten het vasthouden van een gsm op de fiets ook eens verbieden,net als bij auto's