ik wil hier toch even wat ervaringen posten over hoe slecht het is gesteld met de fiets onderdelen groothandel webshops in nederland,
Ik heb voor mijn fiets opknap project bij verschillende webshops spullen besteld dit heb ik gedaan om de kosten een beetje te drukken omdat ik alles bij elkaar voor honderden euro's spullen nodig had,maar niet 1 keer was het naar verwachting,
Telkens kreeg ik spullen die beschadigd waren of spullen die ik niet eens besteld had. ook krijg ik van 1 webshop die de kroon spant (fietsenonderdelengroothandelderidder) nog geld terug,zij stuurden mij spullen met duidelijke beschadigingen zoals diepe krassen en stukken eraf, deze wilde ik omruilen voor dezeflde producten maar dan zonder beschadigingen,maar ik kreeg te horen dat al de andere dezelfde artikelen ook beschadigingen hadden,dus als klant moet je daar volgens hun blijkbaar maar genoegen mee nemen omdat zij het volgens hun zeggen nog wel bruikbaar vinden,
maar goed,na lang aandringen wilde zij dan toch de spullen terug nemen en aan mij terug betalen met inbegrip van de door mij gemaakte verzendkosten voor het terug sturen,dat ze je de verzendkosten terug betalen voor beschadigde spullen vind ik overigens ook meer dan terecht, het is toch van de gekke dat je denkt nieuwe spullen te kopen dat je dan het lijkt wel gebruikte spullen krijgt..
en er waren ook nog spullen die ik besteld had en niet eens gekregen heb omdat ze die gewoonweg niet hadden maar wel op de website als voorradig stonden ,ook daar zou ik mijn geld van terug krijgen en nog niks van gezien,dit geld zou volgens hun vorige week donderdag al terug gestort zijnmaar er staat ondertussen nog steeds niks op mijn rekening
ik moest er telkens achteraan bellen omdat ze geen eens de moeite namen om de mail te beantwoorden, en nu eindelijk na een week beloven ze het uit te gaan zoeken, maar ik ben benieuwd hoe lang dat dan weer gaat duren..
de service is dus vaak ver te zoeken en men lijkt niet veel meer te geven om de klant zodra deze aan hun betaald heeft..
bij een andere webshop kreeg ik weer verkeerde informatie nadat ik juiste maten had verstrekt over of het product wel zou passen op mijn fiets, dus de verkoper stuurde mij de link door met deze moet passen, dus ik bestellen en eenmaal thuisgestuurd paste het dus helemaal niet,
mijn conclusie met webshops is dat je goedkoper je spullen kan kopen dan in een winkel maar dat het altijd maar afwachten is wat je krijgt, webshops laten ook vaak artikelen op afbeeldingen zien in mooie doosjes en dan krijg je bulk artikelen die minder mooi zijn omdat de verpakking ontbreekt en ze daardoor niet beschermt zijn.of zij laten afbeeldingen zien van merk artikelen en dan krijg je een universeel artikel voor in de plaats.in webshops zitten veelal verkopers enkel aan de telefoon die de spullen niet eens in handen hebben,of nooit in handen hebben gehad, deze verkopers kunnen je verder niks vertellen van hun producten die zij aanbieden als enkel wat er bij beschreven staat op de website, maar die omschrijving is meestal altijd heel universeel en staat bij elke webshop hetzelfde geschreven ongeacht of de informatie nu goed of verkeerd is..,het zijn dus mensen achter de telefoon en mail die produkten verkopen waar zij helemaal niks vanaf of het fijne van weten, dus dat maakt het erg moeilijk om op afstand iets te kopen, ook zijn er veel webshops die met reviews werken over hoe goed zij wel niet zijn,maar daar lees je echter nooit hele slechte verhalen omdat zij zelf de reviews selecteren voor het plaatsen ervan. eigenlijk gaat het dus alleen maar om hun en niet zo zeer om de klanten,
Ik heb voor mijn fiets opknap project bij verschillende webshops spullen besteld dit heb ik gedaan om de kosten een beetje te drukken omdat ik alles bij elkaar voor honderden euro's spullen nodig had,maar niet 1 keer was het naar verwachting,
Telkens kreeg ik spullen die beschadigd waren of spullen die ik niet eens besteld had. ook krijg ik van 1 webshop die de kroon spant (fietsenonderdelengroothandelderidder) nog geld terug,zij stuurden mij spullen met duidelijke beschadigingen zoals diepe krassen en stukken eraf, deze wilde ik omruilen voor dezeflde producten maar dan zonder beschadigingen,maar ik kreeg te horen dat al de andere dezelfde artikelen ook beschadigingen hadden,dus als klant moet je daar volgens hun blijkbaar maar genoegen mee nemen omdat zij het volgens hun zeggen nog wel bruikbaar vinden,
maar goed,na lang aandringen wilde zij dan toch de spullen terug nemen en aan mij terug betalen met inbegrip van de door mij gemaakte verzendkosten voor het terug sturen,dat ze je de verzendkosten terug betalen voor beschadigde spullen vind ik overigens ook meer dan terecht, het is toch van de gekke dat je denkt nieuwe spullen te kopen dat je dan het lijkt wel gebruikte spullen krijgt..
en er waren ook nog spullen die ik besteld had en niet eens gekregen heb omdat ze die gewoonweg niet hadden maar wel op de website als voorradig stonden ,ook daar zou ik mijn geld van terug krijgen en nog niks van gezien,dit geld zou volgens hun vorige week donderdag al terug gestort zijnmaar er staat ondertussen nog steeds niks op mijn rekening
ik moest er telkens achteraan bellen omdat ze geen eens de moeite namen om de mail te beantwoorden, en nu eindelijk na een week beloven ze het uit te gaan zoeken, maar ik ben benieuwd hoe lang dat dan weer gaat duren..
de service is dus vaak ver te zoeken en men lijkt niet veel meer te geven om de klant zodra deze aan hun betaald heeft..
bij een andere webshop kreeg ik weer verkeerde informatie nadat ik juiste maten had verstrekt over of het product wel zou passen op mijn fiets, dus de verkoper stuurde mij de link door met deze moet passen, dus ik bestellen en eenmaal thuisgestuurd paste het dus helemaal niet,
mijn conclusie met webshops is dat je goedkoper je spullen kan kopen dan in een winkel maar dat het altijd maar afwachten is wat je krijgt, webshops laten ook vaak artikelen op afbeeldingen zien in mooie doosjes en dan krijg je bulk artikelen die minder mooi zijn omdat de verpakking ontbreekt en ze daardoor niet beschermt zijn.of zij laten afbeeldingen zien van merk artikelen en dan krijg je een universeel artikel voor in de plaats.in webshops zitten veelal verkopers enkel aan de telefoon die de spullen niet eens in handen hebben,of nooit in handen hebben gehad, deze verkopers kunnen je verder niks vertellen van hun producten die zij aanbieden als enkel wat er bij beschreven staat op de website, maar die omschrijving is meestal altijd heel universeel en staat bij elke webshop hetzelfde geschreven ongeacht of de informatie nu goed of verkeerd is..,het zijn dus mensen achter de telefoon en mail die produkten verkopen waar zij helemaal niks vanaf of het fijne van weten, dus dat maakt het erg moeilijk om op afstand iets te kopen, ook zijn er veel webshops die met reviews werken over hoe goed zij wel niet zijn,maar daar lees je echter nooit hele slechte verhalen omdat zij zelf de reviews selecteren voor het plaatsen ervan. eigenlijk gaat het dus alleen maar om hun en niet zo zeer om de klanten,