Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brandstoffles in tassen of op frame - Forum Wereldfietser

Brandstoffles in tassen of op frame

Hallo,

Voor men reis naar Oceanië kocht ik een Primus Omnifuel. Ik vraag me echter af waar ik de fuel-bottle het beste bewaar. In de tassen of in een drinkenbushouder?

Hoe doen jullie dat en met welke redenen?

Bedankt, Peter
Vóór in drinkbushouder
* Geen stank in de tas.
* Betere gewichtsverdeling.
* Meer ruimte in de tas.

Vóór in tas
* Wordt minder snel gestolen.
* Minder dingen aan de fiets, fiets is zonder tassen lichter. (Handig als de tassen er af zijn en je moet met de fiets sjouwen in trein, hotel etc.)
* Fles kan er minder snel afvallen.
* Fles beschadigt minder snel.
* Je hebt geen drinkbushouder nodig waar de brandstoffles in past. Het past lang niet altijd.

Ik heb hem in de drinkbushouder.

Iemand nog andere voors en tegens?

Leon
Bij mij is t afhankelijk met hoeveel tassen ik fiets.

Als ik met alleen twee achtertassen fiets en tentje achterop, heb ik de brandstoffles op t frame. Als ik ook met voortassen fiets stop ik hem voor de gewichtsverdeling in een voortas en heb ik tegelijkertijd t frame vrij voor al mijn bidons.
Peeke schreef:Voor men reis naar Oceanië kocht ik een Primus Omnifuel. Ik vraag me echter af waar ik de fuel-bottle het beste bewaar. In de tassen of in een drinkenbushouder?

Hoe doen jullie dat en met welke redenen?
Heb je de zoekfunctie al geprobeerd? Ik herinner me een eerdere discussie op dit forum over hetzelfde onderwerp. Misschien nog een aanvulling: metalen flessen in metalen bidonhouders willen nog weleens akelig rammelen.

Veel voorpret gewenst,

Carl
Mijn oom had een speciaal frame laten maken boven het voorwiel. Hier zaten 2 bidonhouders op. daar had hij altijd de fles inzitten.
Mijn brandstoffles hangt in een bidonhouder onder het frame. Ik heb er een zakje om gemaakt wat ik dicht kan snoeren en vast kan zetten aan het frame. Zo raak ik de fles niet snel kwijt en rammelt ie niet in de houder. Het bewaren van de fles en pomp buiten de tassen voorkomt brandstofgeurtjes in de fietstassen.
Erg tevreden met:
http://www.bikebuddy.co.uk/shop.asp

Trangia-fles gemonteerd onderzijde frame.
LHTJoost schreef:Erg tevreden met:
http://www.bikebuddy.co.uk/shop.asp

Trangia-fles gemonteerd onderzijde frame.
+1
Voordeel van dit systeem is dat de houder vastgeklemt zit om de brandstoffles en je hem dus makkelijk los kan maken als je de fiets niet gebruikt en niet blijft zitten met een bidonhouder of iets dergelijks.
Eric op de Fiets schreef:Mijn brandstoffles hangt in een bidonhouder onder het frame. Ik heb er een zakje om gemaakt wat ik dicht kan snoeren en vast kan zetten aan het frame.
Ik had 'm eerst in de tas zitten, maar omdat appels met benzine-aroma toch minder lekker smaken ben ik overgeschakeld op bidonhouder onder het frame + vastsnoeren met een stuk gebruikte schaatsveter.

Schaatsveters zijn het eeuwig onderschatte broertje van duct-tape en tie-wraps :)
Gewoon in een plastic tas in de fietstas. Nog nooit wat geroken.
Benzine is niet wat ik wil mixen met andere spullen. Ik hou er van bepaalde risico's simpelweg uit te sluiten. Dus de benzinefles hangt onder het frame in een bidonhouder met daaromheen een velcroband om het vaster te zetten. Ik fiets zonder spatborden, dus je kunt duidelijk zien dat de fles soms met een steen weg ketst. Maakt voor de inhoud niet uit en de fles kan er ook wel tegen (de lak niet).

Ergens in China meegemaakt dat iemand de fles van mijn fiets had afgepakt. Hij wou er zijn band van zijn scooter mee oppompen. Ik laat inderdaad mijn pomp op de fles zitten (plasticzakje eromheen) en ik kon de gedachtegang volgen. Was wel erg moeilijk om uit te leggen dat het echt geen fietspomp was.
gios schreef:Gewoon in een plastic tas in de fietstas. Nog nooit wat geroken.
+1
Vraag me altijd af hoe je geurtjes krijgt uit een fles dit je zo goed als luchtdicht/vacuum kan afsluiten. :roll:
svalan schreef:Vraag me altijd af hoe je geurtjes krijgt uit een fles dit je zo goed als luchtdicht/vacuum kan afsluiten. :roll:
Met wasbenzine geen probleem. Maar als er autobenzine gebruikt moet worden dan lukt het me nauwelijks de brander zo op te ruimen dat er geen benzine stank aan de buitenkant zit.
Leon
Bij mij ruikt de brander veel sterker dan de fles incl. pomp. Geurtjes als argument voor de fles op het frame begrijp ik dus niet echt. Ik heb m'n fles overigens wel op m'n frame i.v.m. betere gewichtsverdeling en meer ruimte in m'n tassen. Hiertoe gebruik ik een bikebuddy mk1 + slangenklemmen. Daarmee is de fles op vrijwel iedere plaats van het frame stevig vast te zetten, ook als je geen montagenokjes vrij hebt.
detrage schreef:Bij mij ruikt de brander veel sterker dan de fles incl. pomp
Daarom gebruik ik Trangia met spiritus die ik na gebruik op laat branden.
Bij mij zit altijd alles in de tassen. Geen losse spullen op mijn frame. Benzinefles gaat in een gewone plastic tas in de tas met de tent, waterfilter, muskietennet, enz.
Werkt prima.
De brandstoffles zit in mijn tas ivm dat ik liever water op mijn frame vervoer.
De fles zit in een zelfgemaakte hoes met rolsluiting van bisonyl.
Dit zorgt voor een geurloze tas, zelfs als ik in den vreemde een beetje heb gemorst tijdens het tanken.
Leon schreef:
svalan schreef:Vraag me altijd af hoe je geurtjes krijgt uit een fles dit je zo goed als luchtdicht/vacuum kan afsluiten. :roll:
Met wasbenzine geen probleem. Maar als er autobenzine gebruikt moet worden dan lukt het me nauwelijks de brander zo op te ruimen dat er geen benzine stank aan de buitenkant zit.
Leon
Ik heb mijn brandstofflessen met alle mogelijk bestaande brandstoffen in rugzak of fietstas opgeborgen en nooit maar dan 1 geurtje geroken :wink:
Wat ik wel lees hier is dat veel reacties gaan over de geur die uit een pompje en/of een niet schoongebrande brander komt, terwijl de ts allen de vraag stelde waar hij zijn brandstoffles moet op bergen.