Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Levensduur Keen sandalen - Forum Wereldfietser

Levensduur Keen sandalen

Vorig jaar een paar Keen Commuter sandalen gekocht. Naar schatting een 5000 km mee gefietst.
Ze beginnen nu letterlijk uit elkaar te vallen. Het stiksel waar de hielbanden mee vast zit, is op 3 van de 4 naden aan het los laten. Bij 1 van de stiksels is het leer zelfs dermate kapot dat de schoenmaker dit zou moeten vervangen.

Hoe zijn de ervaringen van andere Keen-fietsers. Zelf vind ik dit een nogal snelle 'slijtage' van zo'n redelijk dure schoen.

Peter
Ik heb Keen Arroyo II Pedal sandalen. Gebruik ze al drie zomers intensief met dunne sokjes, blote voeten én Sealskinz sokken. Dit type heeft een dichte hiel. Gebruik ze tijdens vakanties ook als wandelschoen.
Ze zijn wat verkleurd en iets wijder geworden maar voor de rest zien ze er nog prima uit. Geen beschadigingen.
Ik ben niet zuinig op de schoenen, heb ze nog nooit ingevet en gebruik ze ook om haringen in de grond te drukken.
Als je googled is dit en bekend probleem van de Commuter. Keen heeft een goede customerservice, eventjes daar klagen?
Ik ben nu bezig met mijn derde paar Keen Commuters. Het stiksel van de hiel is te zwak en verloop van tijd moet je dat opnieuw stikken. Ze hebben eigenlijk gewoon te weinig stof gesneden om te stikken. Bij mij duurde het tussen de 4000 tot 5000 km dat ik dit moest doen.

Vervolgens breekt bij mij de zool bij het plaatje van de SPD (plaatje in de schoen). Ik vermoed dat het ontwerp ook daar te zwak is, zeker als je een grote schoenmaat heb. Mijn eerste paar heeft 7000 km gehaald totdat ik viel omdat mijn spe plaatje draaide in de schoen en ik mijn schoen dus niet uit de pedaal kon krijgen.
Bij het tweede paar is na 4000 km de zool volledig doorgescheurd en heb deze afgeschreven omdat ik situatie van bij het eerste paar niet wil meemaken.

Voor de rest zijn het prima schoenen. Ik vind het heerlijk dat de neus dicht is. Bij onverhard rijden is dat een grote pré.

Paar vier zal er niet meer komen. Het wordt een te dure hobby.
Heb je de sandalen bij Bever gekocht?

Mijn ervaring met de Bever 'aftersales' is heel goed. Ik heb al meerdere malen een nieuw product gekregen zonder dat ze het zelfs naar de leverancier terug stuurden.

Verder vind ik een jaar met sandalen doen kort.
Roos1234 schreef:Heb je de sandalen bij Bever gekocht?

Mijn ervaring met de Bever 'aftersales' is heel goed. Ik heb al meerdere malen een nieuw product gekregen zonder dat ze het zelfs naar de leverancier terug stuurden.

Verder vind ik een jaar met sandalen doen kort.
paar 1 is bij Bever gekocht, maar ik viel op de Pamir Highway van de fiets. Bever en hun aftersales zijn dan ver weg.
paar 2 ging in Marokko kapot, op de markt laten repareren. Gekocht bij Rose omdat Bever ze niet had.
Dank voor de reacties. Mijn Keens zijn dus blijkbaar geen uitzondering.
Ik kan wel contact opnemen met Keen, maar het lijkt hij handiger om de betreffende winkelier er op aan te spreken. En dat is een bekende winkel in A´dam.

Peter
Ook bij mij zijn na ongeveer 7500 km de hielbanden stuk, de rest van de schoen is oke.
is nog wel te repareren.

Zou dit type niet meer nemen, vind bij nader inzien de pasvorm aan de voorvoet te smal, waardoor je voet wat naar achteren gedrukt wordt, dan kan ook de slijtage van de hielbanden verklaren, er komt te veel spanning op.


Ben
ben huve schreef:Ook bij mij zijn na ongeveer 7500 km de hielbanden stuk, de rest van de schoen is oke.
is nog wel te repareren.
Heb precies dezelfde ervaring. Ben overgestapt naar Keen Arroyo sandalen. Daar heb ik nu ca. 13-14.000 km mee gefietst en hebben afgezien van gebroken veters en een wat afgeleefd uiterlijk geen problemen mee.
Hoewel ook bij mijn commuters de hielbanden wel een keer wat versterking nodig hebben gehad blijven het toch veruit de beste fietsschoenen die ik ooit gehad heb. Inmiddels heb ik er met mijn eerste paar al dik 15.000 km op zitten en al zien ze er niet meer geweldig uit ze doen het nog prima. Onlangs moest ik er ook nog een kleine 10 km op naar huis lopen (klapband en voor het eerst sinds jaren helemaal niks bij me :roll: ), dat leverde wel twee blaren op, maar ging verder prima.
Vorige week de Vaude Saranda fietssandalen (in de uitverkoop) bij Bever gekocht. Ik ben er na 200 km erg tevreden over! Ze zitten toch een stuk beter - door de stijve zool - als de Teva's die ik tot dan gebruikte.
Overigens heeft Bever veel Vaude fietsschoenen in de sale zag ik.

groets, Yvon
Keen Commuter mannenmodel wordt inmiddels niet meer gemaakt. Ik kocht begin 2013 (uit mijn hoofd) nog een uitloop in mijn maat. Er zijn bij mijn weten geen alternatieven voor SPD sandalen voor mannen van het merk Keen. Shimano bijvoorbeeld wel. Andren nog bekend met andere alternatieven?
Al twee paar Keen commuter allebei gekocht die beide keren allen ingeruild zijn vanwege te snel kapot - onder garantie. Het tweede ingeruilde paar daarvan laten de stikels nu ook weer los en bij Dieuwertje lagen de zolen eraf. Nooit meer dus!
fietsert schreef:Keen Commuter mannenmodel wordt inmiddels niet meer gemaakt. Ik kocht begin 2013 (uit mijn hoofd) nog een uitloop in mijn maat. Er zijn bij mijn weten geen alternatieven voor SPD sandalen voor mannen van het merk Keen. Shimano bijvoorbeeld wel. Andren nog bekend met andere alternatieven?
Ze staan inderdaad niet op de Nederlandse site, maar nog wel op die voor de USA. Geen idee of ze ze desgevraagd nog naar Europa versturen.
Zoals ik hierboven al ergens meldde hebben de Keen Arroyo II Pedal sandalen geen hielband maar een stevige, dichte hielkap.
Ze zijn nog steeds in NL te koop voor dames en heren. Ze bevallen mij uitstekend, heb er inmiddels zo'n 8000n km. mee gefietst, met en zonder sokken en met Sealskinz.
Door het verzonken SPD plaatje zijn ze ook geschikt als lichte wandelschoen.
Ok, maar vreemd, dat de site van de fabrikant momenteel voor het model Arroyo II van Keen in de specificaties, zowel bij mannen als vrouwen model van productiejaar 2013/14 (neem ik aan), dan niet vermeld dat deze SPD compatibel zijn.
http://www.keenfootwear.com/nl/en/produ ... rroyo%20ii
Ook uit de afbeeldingen van het product komt het mij voor dat ze geen SPD plaatjes kunen hebben.
fietsert schreef:Ok, maar vreemd, dat de site van de fabrikant momenteel voor het model Arroyo II van Keen in de specificaties, zowel bij mannen als vrouwen model van productiejaar 2013/14 (neem ik aan), dan niet vermeld dat deze SPD compatibel zijn.
http://www.keenfootwear.com/nl/en/produ ... rroyo%20ii
Ook uit de afbeeldingen van het product komt het mij voor dat ze geen SPD plaatjes kunen hebben.
...zo te zien een ouder modeljaar model Arroyo, zonder de toevoeging II... ,die inderdaad SPD hebben. Verkrijgbaarheid zal dus waarschijnlijk slecht zijn, blijkt ook uit de beschikbare maten op:
http://www.amazon.de/Arroyo-Mehrfarbig- ... rds=arroyo
Dat betreft de Arroyo Pedal, die is (in NL) alleen in damesuitvoering verkrijgbaar, maximaal maat 41.

http://www.keenfootwear.com/nl/en/produ ... DealWall=1
Ik heb de schoenen al 3 jaar, destijds waren ze in dames- en herenuitvoering verkrijgbaar....