Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een droom die ...uitkomt!!! - Forum Wereldfietser

Een droom die ...uitkomt!!!

Heerlijk vindt ik dat, lekker dagdromen over fietsvakanties. Dat ik daar de goede fiets niet voor had kwam ik al snel achter, mijn mauntainbike Giant een jaar oud. Met veel moeite een voor en achterdrager laten instaleren, tassen gekocht, ander stuur, banden enz ben ik er nog geen nacht mee weg geweest.
Maar mijn dromen werden steeds sterker, naar Santiaco dat wilde ik wel, maar niet op die fiets!!!!
Tijdens de fiets vierdaagse in de achterhoek moest ik twee keer de fietsenmaker bezoeken had veel problemen met mijn remmen, de fietsenmaker keek naar de verbouwde fiets, en vroeg wat de bedoeling was......vertelde mijn droom. En hij wenste mij heeeelveel suces :roll:
Weer thuis werd mijn man gek van mijn gezeur om die fiets, en mocht ik zowaar een andere fiets aanschaffen, ik wist heel goed wat ik wilde hebben, een fiets met een rohloffnaaf en riem en goede remmen.
Mijn droom komt in week 38 Een Koga Signature geheel compleet met alles wat je als fietser maar wil wensen. Ook heb ik een goede slaapmat/tent enz dus niets kan mijn tegenhouden om straks weg te gaan.
Allen zijn mijn dromen veranderd, ik weet de weg niet, kom niet verder dan een rondje om mijn dorp omdat ik geen kaart kan lezen, ook droom ik dat ik geen camping kan vinden en op straat moet slapen, of ontvoerd wordt :roll: erger nog kan de tent niet opzetten en iedereen kijkt toe........ :shock: heel vervelend... ga toch echt volgend jaar :D :D :D :D
kirsten schreef:... ga toch echt volgend jaar :D :D :D :D
Nog een jaar de tijd om kaart te leren lezen, te leren je tent op te zetten en een cursus zelfverdediging te doen.
Moet dus wel goed komen !! :wink:
Reizen is wat je kent voor een deel loslaten: alleen zo leer je nieuwe dingen kennen. Overtuig jezelf eerst dat 95% van de mensen goede bedoelingen hebben. Vraag vaker de weg, spreek mensen aan als je ergens over twijfelt: je zal zien dat je vaak met de beste wil geholpen wordt.
Zo gaat het ook op reis. Als je je tent niet kan opzetten, dan komt er gegarandeerd een sympathieke buurman even vragen of je hulp nodig hebt. Als je verdwaald dan wijzen mensen je de weg, en als je wil slapen dan voorzien ze snel slaapplaats. Het belangrijkste is om zelf rustig te blijven en problemen te zien als gelegenheden om iets nieuws te zien en niet als problemen.
(voorbeeldje: na twee dagen lek gereden met een tandem in nieuw-zeeland. Buitenband was totaal kapot, dichtsbijzijnde fietsenmaker 200 km terug. Dan kan je zitten kniezen, of alle auto's met een fiets op het dak of in de koffer stoppen en een band vragen. De eerste wagen was al prijs: nieuwe achterband gekregen, frisdrank en koekjes. We hadden ook telefonisch een band kunnen bestellen, en twee dagen in de berm zitten kamperen kijkend hoe de tijd weg tikte. Gewoon doen! is het devies :-))
Michael W schreef:
kirsten schreef:... ga toch echt volgend jaar :D :D :D :D
Nog een jaar de tijd om kaart te leren lezen, te leren je tent op te zetten en een cursus zelfverdediging te doen.
Moet dus wel goed komen !! :wink:
:D Kirsten, je schrijft er niet bij of je naar Santiago de Chile of Santiago de los Caballeros of Santiago de Cuba wil (of...of...of)... Maar als je Santiago de Compostela bedoelt, hoef je geen kaart te kunnen lezen, alleen de instructies in een routeboekje te volgen. Kan je beter een cursus fietsreparatie volgen, en je Frans en Spaans ophalen. ;) (Maar wel oefenen met die tent, ja - ook als het waait en regent.)

Veel voorpret gewenst,

Carl
kirsten schreef:Weer thuis werd mijn man gek van mijn gezeur om die fiets, en mocht ik zowaar een andere fiets aanschaffen,
Mocht? Het is 2013 hoor!

Lees eens wat rond over andere (vrouwen) die naar Santiago (de Compostela) zijn gefietst. Op google zoeken op Vrouw Fiets Santiago zal honderden verhalen opleveren. Lees ze maar niet allemaal...

Ga ook voor die tijd zeker eens op pad dichterbij huis. Onze eigen landen zijn ook heel mooi.

Kom eens op een weekend of een andere bijeenkomst van de Wereldfietser. Ontmoetingen met gelijkgestemden zullen je zeker helpen bij het doorhakken van de knoop.

Volg een beginnerscursus fietsreparatie, dan leer je de meest noodzakelijke dingen en het is nog gezellig ook. Op de homepage vind je alle info.

Lees de Fietsvakantiewiki.

Groet,
Leon
In 2015 hoop ik naar Santiago de compastela te gaan fietsen, in 2014 blijf ik in Nederland belgie Duitsland
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo heel vaak in een tent geslapen heb, heb net mijn caravan verkocht, en ben meestal alleen of met mijn twee pupers op vakantie geweest grote bus en grote caravan en heb mij er altijd mee gered :D
Het is gewoon nu ik alles heb moet het natuurlijk ook gaan gebeuren.........
gr kirsten
Leon schreef:
kirsten schreef:Weer thuis werd mijn man gek van mijn gezeur om die fiets, en mocht ik zowaar een andere fiets aanschaffen,
Mocht? Het is 2013 hoor!
Leon
Ja ja je hebt helemaal gelijk, maar om ruim 3800 euro uittegeven aan een fiets in deze tijd, heb ik hem toch zachtjes toe gedwongen om er mee in te stemmen, voor wat hoort wat, :P mijn man hoeft niet meer mee op vakantie, hij haat vakantie. :D
kirsten schreef:Ja ja je hebt helemaal gelijk, maar om ruim 3800 euro uittegeven aan een fiets in deze tijd, heb ik hem toch zachtjes toe gedwongen om er mee in te stemmen, voor wat hoort wat, :P mijn man hoeft niet meer mee op vakantie, hij haat vakantie. :D
Het is ook wel veel, voor dat geld koop ik ruim 4 vakantiefietsen.

Arme man, hij weet niet wat hij mist. :shock:

Nog een tip: kom naar de Fiets- en Wandelbeurs volgend jaar in de Rai. Dan merk je dat bepaald niet de enige bent. Met name de aantallen mannen en vrouwen die nu tijd hebben sinds de kinderen het huis uit zijn is erg groot.

Leon
Leon: dat zijn dan 4 fietsen van minder dan 1000 euro per stuk.....?
ik ben al even aan het rondkijken en als ik zie dat je voor het minste al minimaal tegen de 2000 euro zit voor een beetje fiets ja dan denk ik dat ik niet goed zoek of.....???

Kirsten: de weg niet weten hoeft geen belemmering te zijn, ik weet nergens mijne weg, de gps daarentegen.......en vragen kan je altijd daar is niks mis mee....
johnny-vs schreef:Leon: dat zijn dan 4 fietsen van minder dan 1000 euro per stuk.....?
Da's goed uitgerekend.
Leon schreef:
johnny-vs schreef:Leon: dat zijn dan 4 fietsen van minder dan 1000 euro per stuk.....?
Da's goed uitgerekend.
dacht ik ook :D :D :D
johnny-vs schreef:
Leon schreef:
johnny-vs schreef:Leon: dat zijn dan 4 fietsen van minder dan 1000 euro per stuk.....?
Da's goed uitgerekend.
dacht ik ook :D :D :D
Codewoorden T50, T100 en T300. T50 is wel wat minder maar dan zijn het er geen 4 maar 8.
Leon
Leon schreef:Nog een tip: kom naar de Fiets- en Wandelbeurs volgend jaar in de Rai. Dan merk je dat bepaald niet de enige bent. Met name de aantallen mannen en vrouwen die nu tijd hebben sinds de kinderen het huis uit zijn is erg groot.
Ja, ik hoorde onlangs dat het file-fietsen is naar Santiago tegenwoordig, maar er zijn ook nog andere mogelijkheden gelukkig 8) :wink:
Michael W schreef:
Leon schreef:Nog een tip: kom naar de Fiets- en Wandelbeurs volgend jaar in de Rai. Dan merk je dat bepaald niet de enige bent. Met name de aantallen mannen en vrouwen die nu tijd hebben sinds de kinderen het huis uit zijn is erg groot.
Ja, ik hoorde onlangs dat het file-fietsen is naar Santiago tegenwoordig, maar er zijn ook nog andere mogelijkheden gelukkig 8) :wink:
Dus de kaart kan ook thuisblijven. Gewoon achter de rest aan fietsen ;)

Hier nog een draadje.
Voor 700 euro kan je ook wel een prima vakantiefiets kopen!!! Iets duurder, maar o zo handig is een speciale fietscaravan. :D :D :D :D
Ik ben een vrouw die al jaren alleen fietst. En heb in 2011 de route naar Santiago de Compostella gefietst. Ik ben nog nooit zoveel medefietsers tegen gekomen als op die route. Ook ben ik nog nooit spontaan en ongevraagd zo vaak geholpen als op die route.
Het was niet de mooiste route die ik ooit gefietst heb maar wel de meest bijzondere.
Ga het vooral doen en geniet. Ben je bang om te verdwalen (ik doe dat nog in mijn eigen dorp). Schaf een GPS aan. Ik heb zelf de E-trex 30 met de openfietsmap er op.
De route is te downloaden net als veel andere routes trouwens. (even googlen)
Dit jaar ook archiescampings. Daarmee meer campings gevonden dan in boekjes vermeld staan.
Als je niet al te verlegen bent spreek je genoeg mensen. Juist in je eentje spreken mensen je snel aan.
Lastig gevallen ben ik de afgelopen 20 jaar nog nooit.
Veel plezier. Nog even over prijzen van fietsen. Voor 4000 euro koop je iets heel moois. 700 euro is heus krap. Wat mij betreft ligt de sweet spot bij 1300-1700 euro. Dan heb je veel meer kwaliteit dan voor 700 euro, maar loop je nog niet echt tegen de wet van het dalend grensnut aan. Wat koop je dan? Een goed frame zoals van Avaghon of Thorn, handgebouwde wielen met LX naven, Sugino cranks met vierkante as en goede trapas, net balhoofdlager, Tubus Cargo achterdrager, spatborden, goede banden, Deore derailleurs, shifters en remmen. Het kan duurder, maar hierop zou ik naar de andere kant van de wereld durven fietsen.
Wim
Wim schreef:... de wet van het dalend grensnut...Wim
:P :P
Om precies te zijn: de eerste wet van Gossen. Zie hier http://en.wikipedia.org/wiki/Gossen%27s_laws
Wim
Hoi mede fietsers,

Ik heb echt gekozen voor een goede fiets en mijn wens was een Rohloffnaaf en riem, ik had voor mijn zelf de keuze gemaakt tussen de santos of de koga uiteindelijk ben ik voor de koga gegaan, ik had verleden jaar een mountainbike gekocht giant omdat ik toen veel in het bos fietste samen met mijn honden, door een operatie ben ik op de harde weg gaan fietsen en heb ik de fiets proberen om te laten bouwen, dit is mij niet bevallen de fiets had Awid remmen en versnellingen naar mijn idee waardeloos, alles piept en loopt vast, ik wil graag lekker fietsen, in limburg (klimmen) was een keer schakeleen al genoeg om alles vast te laten lopen ik heb toch nog bijna 7000 km mee gefietst in 6 maanden en ben er zeker 25?? keer mee naar de fietsenmaker geweest.
vandaar dat ik voor een beter kwaliteit fiets ben gegaan, en heb mij goed laten voorlichten van te voren.
Als iemand twee jaar geleden had verteld dat ik veel zal gaan fietsen zeker met bagage had ik hard gelachen :lol: Ik weet niet wat ik de komende jaren ga doen maar hopelijk veel fietsen en vele plekken bezoeken.