Hoi,
de afgelopen tijd zijn bij mij nogal wat Schwalbe buitenbanden versleten en ik vraag mij nu af of dit te verwachten valt voor mijn fietsgedrag.
De eerste pech was enkele jaren geleden met de Marathon Supreme, deze scheurden in de zijwand na ongeveer 3000 km in Zweden. Ik fietste verhard en over gravelwegen. Afgelopen jaar fietste ik zonder problemen naar Vardoe op een setje Supremes. Echter is een exemplaar dit jaar in Duitsland wederom gescheurd in de zijwand, hij had iets meer dan 10.000 km gemaakt. Een week geleden scheurde de voorband, ook een Supreme, na zo'n 13.000 kilometers met een klapband, dit was toch een wat minder prettige ervaring omdat ik die dag aardig hoge snelheden van meer dan 50 km/uur haalde op de downhills in Finland.
De achterband heb ik dit jaar vervangen in Duitsland voor een Marathon draadversie. Echter viel mij vandaag op dat het rubber op sommige plekken al volledig weggesleten is:
http://jeroenpostema.nl/wp-content/gall ... g_2782.jpg
Ik reed tot Finland vooral verhard en in Finland zowel verhard als onverhard. Mijn vraag is nu of deze slijtage na zo'n 4000 a 4400 km normaal is? Ik meende mij te herinneren dat de Marathon een vrij dagelijke band zou zijn?
de afgelopen tijd zijn bij mij nogal wat Schwalbe buitenbanden versleten en ik vraag mij nu af of dit te verwachten valt voor mijn fietsgedrag.
De eerste pech was enkele jaren geleden met de Marathon Supreme, deze scheurden in de zijwand na ongeveer 3000 km in Zweden. Ik fietste verhard en over gravelwegen. Afgelopen jaar fietste ik zonder problemen naar Vardoe op een setje Supremes. Echter is een exemplaar dit jaar in Duitsland wederom gescheurd in de zijwand, hij had iets meer dan 10.000 km gemaakt. Een week geleden scheurde de voorband, ook een Supreme, na zo'n 13.000 kilometers met een klapband, dit was toch een wat minder prettige ervaring omdat ik die dag aardig hoge snelheden van meer dan 50 km/uur haalde op de downhills in Finland.
De achterband heb ik dit jaar vervangen in Duitsland voor een Marathon draadversie. Echter viel mij vandaag op dat het rubber op sommige plekken al volledig weggesleten is:
http://jeroenpostema.nl/wp-content/gall ... g_2782.jpg
Ik reed tot Finland vooral verhard en in Finland zowel verhard als onverhard. Mijn vraag is nu of deze slijtage na zo'n 4000 a 4400 km normaal is? Ik meende mij te herinneren dat de Marathon een vrij dagelijke band zou zijn?