Binnenkort ga ik voor bijna drie maanden naar Nieuw Zeeland. Het is niet mijn eerste fietsreis dus ik heb al enige ervaring opgedaan. Inmiddels heb ik zo'n beetje alles geregeld en voorbereid maar ik zit nog met een vraag. Welke schoenen doe ik aan?? Mijn fietsschoenen of een paar stevige outdoorschoenen. Ik wil namelijk ook wel eens een wandeling gaan maken. Tijdens mijn reis door Australie had ik mijn wandelschoenen aan. Dit vond ik toen een goede keus. Australie is voornamelijk vlak. Nieuw Zeeland is daarintegen erg bergachtig en dan zijn fietsschoenen die je vastklikt aan de pedaal handiger omdat je dan meer kracht kan zetten (duwen en trekken). Een lange wandeltocht maken zal echter niet gaan. Ik hoor graag wat andere fietsers zouden doen. Wandelschoen of fietsschoen?
Hou er rekening mee dat fietsschoenen niet geschikt zijn voor lopen in rotsachtig terrein. De SPD-plaatjes zijn glad en dus gevaarlijk.
Je zou ook kunnen denken aan fietsschoenen + lichte, lage wandelschoenen (mijn keus).
Gaele