Additionally, paste this code immediately after the opening tag: stuur met kinderzitje voorop - Forum Wereldfietser

stuur met kinderzitje voorop

Beste forumleden,

Over een kleine twee weken ga ik met de nieuwe gezinsaanwinst (inmiddels anderhalf) een paar weekjes fietsen. We gaan een karretje voor achter kopen, maar willen ook een zitje voorop nemen, zodat we kunnen afwisselen. Ik rijd nu op een koga met racebocht, maar dit combineert denk ik niet zo bijster goed met een zitje voorop.

Mijn vraag is dus als volgt:
wat is een mooi en enigzins sportief alternatief voor de racebocht?

Ik zat zelf te overwegen een moustache handlebar te kopen, maar vroeg me af of dit niet min of meer het zelfde probleem zou opleveren. Voordeel is hier wel dat ik mijn huidige remgrepen en barend shifters kan blijven gebruiken

Een andere optie is een gewoon stadsstuur te monteren (met andere remgrepen en shifters- zo'n probleem is dat ook niet), maar dit heeft twee nadelen denk ik:
- beperkt aantal handposities, hoewel de 'normale' stuureinden-vasthouden-positie wel heel comfortabel zijn en we toch niet van plan zijn enorme afstanden te fietsen.
- minder sportieve houdig, dus meer last van luchtweerstand.

Ik hoor graag suggesties/ervaringen van anderen.

Alvast veel dank!

Groet,

Micha
Een sportieve zit en een kind voorop gaat niet makkelijk samen. Je wilt tamelijk rechtop zitten omdat je kind anders in de weg zit. Eerlijjk gezegd vond ik een zitje voorop eigenlijk alleen goed werken met een stadsfiets of een vrij suffe hybride met een rechte zit (en een stijf damesframe).
Wim
Je zal er wel je redenen voor hebben, waarom geen zitje achterop? In principe zou je die, bij een geschikt zitje, zo moeten kunnen monteren dat je nog zowel zij-achtertassen, als een tas bovenop kan meenemen.
Je zou als je perse een voorzitje wilt ook een vlinderstuur kunnen monteren.
[veiligheidsidiootmodus]Ter info: kinderzitjes op het stuur en aluminium sturen & stuurpennen schijnen geen goede combinatie te zijn.
Een originele bron voor deze info ken ik niet.[/veiligheidsidiootmodus]
Leon
Maar de moderne zitjes hangen niet aan het stuur. Ze zitten gelijk boven het balhoofd om de stuurpen heen. Die ouderwetse zitjes die je aan je stuur hing heb ik al in geen jaren meer gezien. Die moet je inderdaad niet aan een alu stuur hangen.
Wim
Benito schreef:Je zou als je perse een voorzitje wilt ook een vlinderstuur kunnen monteren.
Mocht je hier interesse in hebben; ik heb nog een koga vlinderstuur met pen, 8/3 shifters en v-brake grepen liggen.
Verder geen advies, ik verwacht nog wel een tijdje met alleen stuurbocht te kunnen rijden ;)